Problem: [HJÄLP] Installera till vanlig modell

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av EEEmill, 15 november 2012.

1. EEEmill

EEEmill Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag vet nu inte vad jag riktigt har gett mig in på och borde inte vara inne på dessa områden av mobiltelefoner men som man är ung och dum så förstår man inte detta.

Jag blir väldigt tacksam för om ni skulle kunna hjälpa mig! :)

Min S2 har börjat krångla på senaste tid och jag tänkte lämna in den på service då, tyvärr så hade den klockat mina tidigare försök av att roota så jag behövde ta bort det för att garantin skulle gälla. Jag rootade igen och allt gick bra använde Triangle Away och ska nu återställa mobiltelefon.

Jag vet nu inte vilken ROM jag ska använda mig av för att få mobilen helt återställd som den var från allra första början.
    Jag har använt mig av denna: https://docs.google.com/document/d/1LC2TM_wf_25fMx-OTjxVoQ3tvYb5bTwvapU_8wQH_DI/edit#
    Men mobilen står bara och bootar om och om igen.

Skulle vara väldigt tacksam för er som hjälper mig då jag själv är i deppresion av detta och inte riktigt har råd till att köpa en ny mobil, just nu ligger den bara avstängd för att vänta på ett svar hos er :)

Tack så mycket för hjälpen!! :)

Mvh Emil

2. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

gå in i recovery mode och rensa data, cache, och dalvikcahce (dalvikcache finns under fliken advancerat)

EEEmill gillar detta.
  3. EEEmill

EEEmill Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har nu kommit så långt att jag kommit in i mobilen men inte rensat data. Ska man göra det?

Men jag kommer så långt att mycket processer stängs ner så som: android.process.acore och då låser sig hela mobilen

EDIT; Jag har nu gjort en recovery/factory reset men problemet kvarstår med att processer stoppas

Last edited: 15 november 2012