Fråga: Hjälp! Jag behöver proffshjälp för uppdateringen dödade min telefon

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Kvabbson, 19 feb 2014.

1. Kvabbson

Kvabbson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon där ute som kan hjälpa mig? Helst på övertydligt språk då jag inte är så haj på alla förkortningar o dylikt, jag är inte van att rota runt i telefonen. Jag vill bara att min telefon ska fungera!

Jo, min telefon dog mitt i 4.3-uppdateringen trots att laddaren satt i. Den fick hem uppdateringen, androidgubbens mage började men vid typ 27 % så blev telefonen svart. Skärmen är inte död för batteriladdningssymbolen kommer upp om man sätter i sladden. När jag trycker på powerknappen rockar den i gång och visar Samsungloggan GT-I9300 i ca 3 sek, sen blir allt svart.

JAg skickade in den till Telenor för reparation men den kom tillbaka med vändande post, de påstod att den var vattenskadad pga att USB-kontakten hade lite ärg på sig. JAg är skitsur, det är ju inte kontakten det är fel på utan mjukvaran! Hur tror de att en kontakt ser ut efter 1,5 år ivrigt användande?

Nåja. Nu försöker jag själv fixa och trixa lite men är inte så duktig så jag skulle behöva hjälp. JAg har nästan lyckats med en hard reset, jag kommer in i vad ni nu kallar det, och har följt guiden så tillvida att jag har deletat allt och därefter tryckt på reboot system. Men där blir det stopp. Telefonen släcker ner sig. JAg har provat flera gånger men det vill sig inte. Nu funderar jag på ifall jag kan få in ROMen på SDkortet och reboota därifrån. I så fall, varifrån ska jag ladda ner filen? Och hur ska jag lägga den på kortet? Tror ni att det funkar?

JAg är inte intresserad av att roota telefonen och få en moddad ROM eller så, jag vill bara ha "en normal" telefon. Men om det inte går, finns den nån ROM "vanlig" ROM?

2. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Kvabbson gillar detta.
  3. Kvabbson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket! Jo jag kommer in i download mode så jag ska genast försöka!

4. linuxares

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Kanon! hoppas det går vägen nu :)

Kvabbson gillar detta.
  5. Kvabbson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klang och jubelsång! Jag lyckades! Telefonen funkar igen! Tusen tack för hjälpen. Utan dina länkar hade jag aldrig lyckats. Nu ska jag bara försöka få bort skiten i datorn jag lyckades få ner på vägen typ Awesomehp.com . Verkar omöjligt men det ska nog gå, jag har ju just lyckats återuppväcka en telefon från de döda!

6. linuxares

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-awesomehp.com-browser-hijacker

Kvabbson gillar detta.
  7. Kvabbson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

8. linuxares

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Cool! Hoppas allt kommer fungera för dig nu

9. Kvabbson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jodå jag han var lycklig och kaxig (har skrutit för hela släkten att jag är typ världens bästa hacker...) i nästan 48 timmar. Sen åkte telefonjä*eln i badrumsgolvet och dog ihjäl på riktigt. Hur e det möjligt???!!!