Hjälp jag fick en tom låda från Google!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Bjorn88eklund, 7 maj 2010.

1. Bjorn88eklund

Bjorn88eklund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu flippar jag fan ur strul med google när de ska skicka mina mobiler och nu när jag öppnar de fem låder jag fått hem så låg det inte en mobil i ena lådan.

Jag har köpt totalt 14 mobiler från google och nu händer detta.

Har någon varit med om detta eller hört något?

Jag får fan ryck på google snart.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 948
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jösses! Det låter mycket konstigt, var paketet skadat på något vis när du fick det/såg det öppnat ut? Har du fått alla originallådor med innehåll etc. fast utan själva telefonen?

Hur har leveransen gått till, skedde det genom Borderlinx som packar om paketen åt en? Det låter osannolikt att Google skulle skicka tomma lådor och jag tror att skulden därför ligger på mellanhänderna. Men det är ju så klart inte omöjligt, det blir inte roligt att reda ut det hela!

Edit: Läste först att det var alla fem lådor...

3. Lääny

Lääny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppfattade det som att det saknades en telefon i ena lådan, ändock en klen tröst.

4. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta skadeglädjen eklund men detta måste vara något av det mest hysteriska jag hört på länge.. samtidigt så fruktansvärt illa! xD

Swedroid till undsättning dock :) Vem tusan det var som är skyldig till denna fantastiska idé över swedroid så är jag skyldig personen en stor, fet öl!

..åter till ämnet!! Tror inte heller att detta är googles fel, typ glömde packa ner en xD Hoppas nu bara inte du har använt allt för många mellanhänder som får talla på ditt paket. Så vitt jag minns så kör man via Borderlinx så är det väl bara dom, Google och transportörerna som tallar på ditt paket? Gör det en aningens enklare ju.

5. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

jag skulle ringt till google direkt ang detta.

6. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det måste ju gå att spåra eller spärra den saknade telefonen? IMEI står väl utanpå kartongen?

7. deppan

deppan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kan dock bli svårt när man inte ens vet vilket land den försvunnit i :(

8. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är en telefon som saknas för att göra det tydligare

Haha jo de blev ett aningen hysterianfall där kan ja lova:P

Först hittar jag min mobil med text på med världens glipor och därefter när jag öppnar nästa paket så saknas en telefon. Höll på att ramla av stolen kan ja lova.

Skulle till jobbet 30 min efter att jag hämtat paketet så gick ju inte smärtfritt att jobba direkt.

När jag skulle öppna paketet så fick jag nån olustig känsla över de hela för de kändes anorlunda på något sätt. Jag har inte hunnit kollat om det är något mer som saknas för så fort jag såg att mobilen saknades så blev det svart. Jag ska kolla igenom grundligt imorgonbitti då jag ska åka till tjejen där mobilerna ligger just nu.

Jag tror personligen inte heller att det är google som har gjort något misstag.

Jag har köpt telefonerna via borderlinx så det är inte allt för många mellanhänder. Jag har aldrig haft några problem med borderlinx och har inte hört några andra som haft några problem heller och eftersom jag forslat totalt 14 nexus one telefoner via dem så har jag tillit på att de gör rätt.

Alla jag pratat med misstänker att någon på dhl har varit jävlig och öppnat paketet och efter hört från jobbarkompisen berättat att hon kände en chafför på ett bolag som hade berättat att han och kompisarna brukade ta något paket ibland samt farsans historier från arlanda där det tagit grejor och väskor så känns det ju inte bättre.

Har mailat google samt att jag ska ringa dem nu( ska kolla om de har öppet först:P) Samt att jag ska ta kontakt med DHL imorgon.

Känns ganska svidande när en mobil med 5000:- är på vift eller i någon störd jävels ficka.

9. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vilken tur att du har 13 i reserv då...

10. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inte till sån stor tröst att man sålt 13 at.

att någon troligtvis stulit ens mobil för 5000 kr är ingen småsak direkt.

11. mr.andersson

mr.andersson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det lät inte särskilt roligt, hoppas att det löser sig för dig!

12. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har pratat mailat google om ärendet men inte fått något svar, försökte ringa men fick inget svar då konstigt:S.

Pratade samtidigt med dhl där de säger att jag kan inte göra något alls åt saken utan att det är google som måste ta och göra en reklamation på dhl.

Känns ju helt klart inge vidare, utan de pengarna lär ju ju fan inte se något mer.

13. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ge inte upp, dom ska lära sig att inte sno ifrån svenskar :D

14. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha ohnej de ska få lära sig att mig jävlas man fan inte med:P

Så fort jag har fått bekräftat från google att inga fel har gjort från deras sida vilket jag inte tror att de gjort heller eftersom batteriet fattas också.

Jag misstänker att någon på dhl tagit den eftersom lådan såg konstig ut när jag fick den.

Vi har pratat med flera och de har sagt att jag borde polisanmäla dhl.
    Så ska prata med dem om det går att göra och går det så ska jag göra en polisanmälan. Tror inte man kommer någon vart med den men det brukar kunna göra att hela ärendet utreds snabbare av dhl om man nämner det.

15. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hejsan

jag skulle behöva hjälp med en sak.

Jag har försökt ringt till google då de inte svarar på mailen, men de svarar aldrig och jag har ringt lite olika tillfällen på hur jag tolkat de som står på deras sida.

vilken svensktid är det man ska ringde enligt denna angivelse?

For technical support, please contact Nexus One support from Google at 1-888-48-NEXUS (63987). Open daily from 7:00 am EST to 10:00 pm EST.

If you are calling from outside of the US during our regular business hours (12:00 GMT to 03:00 GMT), please dial 1-404-978-8888.

IMPORTANT NOTE: You will be asked to provide your device IMEI number to speak to a customer support representative. To find this information, please see the instructions on How to find your device IMEI number.

16. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

GMT är Greenwich Mean Time. I Sverige har vi GMT+1, men eftersom det är sommartid nu ligger vi +2.

Alltså: Ring mellan 14.00 och 05.00.

17. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har testat att ringt vid flera tillfällen nu under kvällen men inte kommit fram har bara gått signaler sen har det inte hänt något:S

18. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är inte så att de har öppet mellan 12-15 ? fast framskjutet nudå 2 timmar pga sommartiden? tycker de verkar bra jävla snålt att ha öppet 3 timmar för alla utanför usa.

19. caedes

caedes Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går det inte att reklamera köpet till banken, då får du pengarna tillbaka iallafall? Du har inte fått det du beställt.
    Kan vara ett alternativ men det beror på hur du betalat för luren och vad banken har för regler kring reklamationer.
    Har själv reklamerat ett köp en gång och det gick bra, inga konstigheter från bankens sida.

20. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jaha, men då ska jag ta och ringa nordea idag och se vad de har att säga.

Det jag varit i kontakt med än så länge har lämnat följande information.

Google: Håller på att göra en ordentlig undersökning av ordern samt undersöker dhl.

Dhl: neh vi kan inget göra och inte du heller. Det är bara google som kan göra en reklamation. ( tycker att man borde få ett bättre bemötande när någon troligvis snott gods från mig på deras företag. Eller över huvudtaget vid ett sånt här ärende)

Konsumentverket
    : Luddigaste informationen jag någonsin fått, men i det stora hela så sa de samma som dhl sa. Så någon vidare hjälp och tips om hur jag ska agera fick man då inte.

Inväntar svar från googles undersökning och hoppas det finns en strimma hopp i det hela. Ska även kontakta nordea idag som ovanstående skrivare skrev om.