Hjälp - jag kanske har en DOA

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av k0ck3n, 15 apr 2010.

1. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,

Jag fick min Desire idag, och efter att ha fipplat lite med den så börjar den bete sig konstigt. När jag ska acceptera en inkommande kontakt (jag överför via blåtanden) så kommer acceptera knappen upp till vänster och avbryt till höger. När jag trycker på acceptera så vill den trycka på avbryt.

Detta återkommer hela tiden, när jag ska trycka på något på den vänstra sidan markerar den eller trycker den på högra sidan. Dessutom verkar den uppfatta tryck slumpmässigt ibland, när jag drar ner en lista så kan den åka upp och ner frenetiskt.

Om jag startar om mobilen så funkar den bra i ca 20 min, sen fuckar den ur igen. Finns det nån uppdatering jag missat eller nåt, för så här kan det väll inte vara meningen att den ska fungera?

2. Greenz

Greenz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Har du provat med en hard reset?

3. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nix, hur gör man det och vad innebär det (försvinner grejer, är det systemåterställning)

4. Greenz

Greenz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Please note that all data will be deleted from the HTC Desire as a result of this procedure. This process does NOT delete data stored on the microSD card. We recommend backing up all of your personal data before proceeding.

1. Turn the power off. If your HTC Desire is frozen, pull the battery out and reinsert it
    2. Hold the Volume Down button
    3. Press and release the Power button
    4. You are now presented with a menu that allows for Fastbook, Recovery, Clear Storage, and Simlock
    5. Select Clear Storage by pressing the Volume Down button
    6. Press and release the Power button
    7. Now simply confirm your decision: Volume Up for YES and Volume Down for NO

If you selected YES, all data including third-party applications will be deleted from the HTC Desire. Once the wipe is complete, the phone will reboot to its factory fresh state.

http://www.knowyourcell.com/htc/htc-desire/desire-guides/443117/how_to_hard_reset_the_htc_desire.html

Last edited: 15 apr 2010
  5. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar tyvärr inte hjälpa, när jag ska logga in på mitt google konto vill den inte trycka på @ utan trycker på 12# knappen hela tiden, likadant med andra knappar, trycker jag på vänster sida så antingen reggar han bara tryck på höger sida eller båda. typ 1 av 3 tryck på vänster sida fungerar bra.

Jag har iofs alldrig haft en smartphone innan (P1 räknas väl knappast) men såhär krångligt ska det väll inte vara att använda knappsatsen?

6. mufty

mufty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kallibrera skärmen, går det med Android? Jag hade liknande problem med en X1a (windows mobile 6.1) Då kallibrerade jag och det funkade. Du bröt den ihop senare ändå men det behöver ju inte vara fallet för dig.

7. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, tack för tipset, jag ska leta i manualen efter något sådant.

8. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kapacitiva pekskärmar behöver du inte kalibrera så det finns nog inget sådant i din manual. Problemet låter väldigt skumt och om det inte hjälpte med en reset skulle jag lämna tillbaka den.

9. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade att googla först, och kom såklart tillbaka till detta eminenta forum. Här hittar man kalibreringsverktyget:

Menu->Settings->Locale & Text->Touch input->Text input->Calibration tool.

Det verkar fungera just nu, jag ska testa lite till och återkommer om det fortsätter strula.

10. mufty

mufty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kul om det löste sig, ja återkom gärna.

11. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kommer att ringa 3 imorgon om den inte är 100% felfri, men det verkade faktiskt hjälpa lite att kalibrera.

Det verkar dock mest som den flyttar punkterna som den uppfattar närmare de du trycker på, så om man upplever att man måste trycka "över" bokstäverna så är det nog inte skadligt att kalibrera.

12. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

13. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det tog tyvärr inte lång tid innan den börja balla ur igen, framför allt så gillar den att skriva aj när jag trycker a, och dom tangenterna är ju inte ens i närheten av varann,

sen när jag trycker backspace så skriver den flertalet bokstäver som är runt, ibland 1 ibland 2 men allt som oftast 5-6 st innan jag får stopp på den.

Första DOA och returen på forumet?

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANtastiskt vilken otur man kan ha då.

Last edited: 15 apr 2010
  14. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

15. mufty

mufty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som exakt samma problem som jag hade med min X1, man kalibrerade så blev det lite bättre men sen pajjade den igen. Då är det fabriktionsfel och går på garantin.

16. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Spiken i kistan kom nu, den flippade ur totalt när jag skulle skriva en adress och gick inte att avbryta - bara att vänta ut. Det blev en retur på den.

17. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Fan va surt! Lider med dig. Fick själv nyss upp en FAIL-ruta som krävde att jag force close:ade nånting som heter com.htc.bg. Andra gången som jag ser denna ruta. Kör ignore på den över helgen. Struntar man i problem så brukar dom försvinna. Visst?

18. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick den rutan ganska ofta med, men eftersom jag hade större problem har jag bara skummat lite på ytan på det problemet, Det verkar vara något med Sync, facebook har föreslagits som en problemkälla och likaså väderappen som är med som standard. Jag har som sagt inte kunna djupdyka i det, men kommer det i min nästa Desire så ska det lösas.

http://androidforums.com/htc-droid-...topped-unexpectedly-please-try-again-wtf.html

Grattis till första Desire Nordic föresten, det var du värd.

19. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade nog ett svar till com.htc.bg problemet, postar det i en separat tråd.

20. Perkabalo

Perkabalo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden lite, detta räknas kanske inte som en DOA, men ändå. Köpte min i onsdags, ett problem bara, det var en liten förhöjning i färgen vänster om skärmen, när jag pilla på den ramla det av. Så nu är det ett märke där, jävligt drygt. Tror ni man kan gå till butiken och få den utbytt?

Orkar ju inte med något reperations tjossan.. :mad:

Last edited: 16 apr 2010