Hjälp, Kan inte skriva filer till internal SD

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av SimonVestlin, 19 jan 2011.

1. SimonVestlin

SimonVestlin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, igår uppgraderade jag min telefon till 2.2.1 via Kies. Sen så la jag in jag mig av v1.17 Busybox med Odin för att få superuser och sedan la jag in CWM för att sedan kunna lägga in Darkys, men nu är jag i steget att jag ska lägga in filen för Darkys på mitt internal SD för att sedan installera. Men jag kan inte röra något på mitt internal SD kort, har provat flera datorer tagit bort CWM och drivrutiner på datorn och installerat om.

Vore väldigt tacksam om någon har en fix för det här. Har letat runt på nätet utan vidare tur.

Edit: Bussybox heter inte det jag har installerat utan CF root, men versionen hette något med bussybox

Last edited: 19 jan 2011
  2. Thunder

Thunder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har du provat att formatera kortet?

3. SimonVestlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara att formatera? Jag tappar inte hela programvaran då eller?

Edit: Provade men det gjorde ingen skillnad.

4. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Prova att formattera med Panasonic SD Formatter brukar göra susen när det krånglar med Sd minnen.
    Återkom gärna och berätta hur det gick.

5. SimonVestlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Provade och installera båda versionerna av det programmet. Den kan inte hitta SD kortet i telefonen. Misstänker att det beror på att datorn har läst in det som en CD-Rom Enhet

6. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Händer detta även när du även läser kortet i USB felsökningsläge?

7. SimonVestlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur kommer jag in i USB felsöknings läge?

8. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Inställningar-Program-Utveckling-USBfelsökning ibockat

9. SimonVestlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok nu har jag provat det också. Händer inte mycket, datorn hittar det som en ny enhet som den inte kan instalera någon drivrutin till alls.

10. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Vad menar du att den inte kan installera drivrutinerna? Att det inte hittar drivrutiner eller att dessa inte kan installeras? I det senare fallet kan det vara din brandvägg som blockerar detta, hade själv samma problem. Testa att manuellt lägga in dem.

11. SimonVestlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grejen är den att den hittade inte några drivrutiner för den när den var i felsökningsläget typ som om att det var en okänd enhet. Men min kolega har likadan telefon. Vi provade på samma dator men hans telefon blir inläst som en lagrings enhet och inte som en cd-rom. Kan jag typ bli av med bussybox sen göra en factory resett och börja om från start?

Edit: Bussybox heter inte det jag har installerat utan CF root, men versionen hette något med bussybox

12. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Möjligt att sdkortet är i read-only state. Kanske går det att fixa det med till exempel root explorer.

13. SimonVestlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej nu skaffade jag mig Root Explorer gick in i det höll inne över mappen som hette SDcard och tryckte på permissions och jag får rutan

Warning
    sdcard permissions cannot be changed because the file system is read only.

Hittade den här länken http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=9804784&postcount=5741 men det jag inte förstår mig på riktigt är hur jag lägger in filen. Är det med Odin eller hur gör jag?

14. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Tanken är att du ska föra över den till ditt sdkort och sen in i recovery och därefter apply update.zip (eller nåt liknande). Men då du inte kan föra över filen hjälper det inte.

15. SimonVestlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej det är ju lite svårt då. Nu vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen. Kan jag inte flasha in orginal kernel och prova att använda mig av Recovery i kies? Eller ska jag bara vänta tills någon kommer på en lösning? :)

16. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Hehe jag trodde att du redan hade flashat om en stock kernel och att problemet hade kvarstått. Testa gärna. Tror tyvärr inte att det kommer förändra något.
    Hur fick du förresten över root explorer?

17. SimonVestlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt external SD kort funkar ju fortfarande. Så jag provade faktiskt att lägga in den filen vi snacka om förut på det och klistra sedan in den i den systemmappen. Jag får väll lista ut hur jag flashar tillbax då. Vore tacksam för tips, första gången jag flasha roota och allt vad det heter, Satt och följde guiden till 110% men ändå ska det bråkas!

18. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag trodde att root explorer behövde vara på det interna för att funka. Tydligen inte. Högst upp i root explorer står det mount r/o (read-only) eller mount r/w (read-write). Klicka på det och för över filen till det interna sdkortet.

19. mamedi

mamedi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mitt interna SD pajjade oxå igår. Höll på i några timmar och tillslut körde jag ODIN och gjorde en reset, därefter hamnade den i recovery mode och då kunde jag formatera internal SD.

20. SimonVestlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok jag provade med filen några gånger nu funkar ju inte, Men jag kan ju faktiskt lägga in filer på det externa minnet sen kan jag flytta över det till det interna. Problemet är att jag alltid måste göra det när jag ska ha in något. Fast nu tänkte jag slänga in kitchen saken snart det kanske löser allt. Maybe maybe not. Tror du det är safe att göra det även om jag har det här problemet?