Hjälp med Apn på Defy

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_281, 25 mar 2011.

1. Droid_281

Droid_281 Guest

Är det någon kunnig här som har koll på vad man ska ställa in på en utlands köpt Motorola Defy? Får inte igång 3G nätet på den endast det vanliga gsm funkar. Har Tele2 och har gjort inställningar APN enligt wiki som finns här på forumet utan att det har hjälpt.

När jag ändrar till 3G only så har jag symbolen uppe en liten stund och sen får jag korset om att endast nödsamtal fungerar. Väljer jag tillbaks till automatic så återgår den till gsm-nätet och vanliga samtal och täckning fungerar.

Har även fått diverse inställningar skickade via sms från tele2 och det har inte hjälpt. Går jag in och manuellt försöker registrera mig på nätet sweden 3G så säger telefonen att mitt simkort inte tillåter det :ehm:. Har tidagare haft en Desire utan problem med surfen så det borde inte vara något fel på sim kortet tycker jag.

Tacksam för hjälp

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Alla Defy är väl mer eller mindre utlandsköpta ;)

Det finns en inställning i
    Settings- batterymanager-battery profile. Där kör jag på performance då dom andra verkar stänga av 3G för att spara batteri.

Du har inte rootat den förresten?
    Har du det så ligger nog problemet där,det finns en 3g fix jag läst om. Tror det var i Defy delen här på swedroid.

3. Droid_281

Droid_281 Guest

Har hittat den inställningen och kör på performence men
    det verkar inte hjälpa. Nej telefon är inte rootad ännu

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Hmmmm,låter konstigt att det inte fungerar.......
    Har kollat genom min och har inte hittat något som jag kan se som skulle påverka det.

Vart är den köpt ?

Sent from tapatalk

5. Droid_281

Droid_281 Guest

köpte den från netonnet för två dagar sen. Vet inte heller riktigt vad det skulle vara för fel men blir ju knäpp på problemet då ja är bra nöjd med den annars...

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

7. Droid_281

Droid_281 Guest

Fick löst det idag med byte av simkort. Verkar som om min förra (Desire) gjorde något mysko med simkortet så inte datatrafik gick igång vid telefon byte.

Men som sagt nu funkar det bra och är supernöjd med Defy´n

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Gott att höra! Det verkar vara en riktigt bra telefon faktiskt :)