Hjälp med att få igång android wired tether

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av korv, 11 mar 2010.

1. korv

korv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej har ni sökt och försökt allt möjligt men får inte skiten att fungera.
    Det rör sig alltså om en Nexus One rootad med Enomther's [ROM] TheOfficial Nexus1 v1.7.1 som innehåller appen android-wired-tether. Men jag får det inte att fungera med en Windows xp laptop, letade runt lite och såg att man behövde en drivrutin (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=445436) varpå jag laddade ner den och installerade. Nu när jag startar appen så visar den sig som Android ADB interface i enhetshanteraren.
    Vad har jag gjort för fel? ska man ha på eller av USB debugging?
    Väldigt tacksam för hjälp då jag inte kommer ha någon fast anslutning närmsta veckan.

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag kör med CyanogenMod och det var bara till att klicka i Settings-> Wireless & networks-> Internet tethering så fungera det direkt. Har dock bara testat på Linux.
    Men det ska bara vara till att installera USB-drivaren till Window$ sen ska den komma upp som en nätvärksenhet när tethering är igång.

3. korv

korv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

får väll prova att flasha cyanogen då, segt när man precis fixat klart inställningar. Men har läst att det ska vara mycket lättare på linux

4. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Du kan ju göra en nandroid backup av din nuvarande setup först, sen flasha cyanogenmod så ifall det inte fungerar så kan du bara köra en restore så är du tillbaka där du var innan du flashade :)

5. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Men det löser väl inte problemet med att vara av med alla inställningar i alla program man redan gjort. Om man nu beslutar sig för att behålla cyanogenmod.

Det är den största nackdelen anser jag, att om man ska roota, så är det för att testa lite olika versioner, men samtidigt vill man ju ha en telefon som man faktiskt använder, och som man lär sig, och det är inte så jävla kul att göra om alla inställningarna varje gång?

/Söder

6. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det var mer ett tips ifall han inte fick det till att fungera med CM så kunde han gå tillbaka där han var exakt innan han flashade. Så slipper han göra om inställningarna för just den romen om han nu skulle beslutat sig för att stanna kvar på föregående rom. Det var inget tips på att spara alla inställningar så man kan köra det på varje rom;)
    Det var mer för att vara "säker".

7. korv

korv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har nyligen rootat så testar lite olika så att byta rom är inte någon större uppoffring, men nu funkade det inte med cyanogen heller och jag tror då att det måste ha att göra med winxp. Någon som har något annat tips?

8. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Känner inte XP igen telefonen över huvudtaget? Det låter som att drivaren inte är riktigt installerat..

9. korv

korv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jo samma sak som i första posten vet inte om det kan vara usb drivrutinerna från debugger grejen som krånglar till det?

10. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lita inte på nandroid allt för mycket bara. nandroid brukar inte fungera för mig alls.

11. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 601
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    aNetShare brukar funka på Hero när inte tether gör det

12. korv

korv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fick igång det tillslut. avinstallerade alla usb drivrutiner som gick igång när jag kopplade in mobilen (Usb debugging, mountad sd-kort och usb tether). Efter det körde jag igång wired tether och stoppade in den igen installerade drivrutinerna som jag länkade ovan och då fungerade det klockrent.

13. korv

korv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nytt problem men relaterat, usb tethering har funkat bra men när jag ville föra över filer till datorn från mobilen och mountade sd-kortet så registreras inte telefonen som en hårddisk. Några idéer?