Problem: Hjälp med att få ut mobilen från TWRP recovery

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Numan94, 5 jan 2014.

1. Numan94

Numan94 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej,

Som ny Android och Samsung användare vänder jag mig till er. Det är så att jag ville uppdatera mobilen till Kitkat, men nu bootar mobilen bara endast till TWRP-menyn. Som gammal Iphone användare blev man lite skakis.. Läste runt på nätet om att flasha om mjukvaran genom ODIN? Kan någon vänlig själ handleda mig genom denna process på ett enkelt förklarat sätt? Behöver firmware för i9305 tele2 modellen också, hittar den inte på Samsungs egna hemsida? Kan tillägga att Kies inte känner igen mobilen.

Last edited: 5 jan 2014
  2. Numan94

Numan94 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vet någon varifrån man kan ladda ner original firmware, 4.1.2 eller 4.3, till Tele2 modellen för dessa mobiler? I9305N modellen dvs? Hittar bara Telia modellen men det verkar som alla funkar med varandra sålänge man flashar rätt modem för N-modellen?

3. mEmNiC

mEmNiC Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Stämmer bra de.
    Ladda dock inte ner en 4.3! Då får du knox.
    Gå in på vanliga s3ans forum här på swedroid och läs om hur man flashar med odin och även på xda forum.
    Och du kan inte, vad jag vet iallafall, ladda ner firmwire från Samsungs hemsida utan det är sammobile (tror jag) du får ladda ner det ifrån.

Men framför allt, LÄS! tills du verkligen känner att du har koll på saker och ting :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

4. jimsii

jimsii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Här är länken till hur Odin fungerar https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=76918

Inne på samfirmware.com hittar du sen rätt mjukvara (GT-I9305N Nordic countries 2013 August 4.1.2 I9305NXXBMH1 I9305NNEEBMH1 ) den skulle jag tro att det är.

Och som det skrevs innan så undvik 4.3 från samsung ifall du inte vill ha Knox installerat.