Hjälp med att hitta orginal firmware!

Diskussion i 'Galaxy Gio' startad av Rom, 24 januari 2012.

1. Rom

Rom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan vart sugen på att testa cm 7.1 till min telefon utan kunskap så jag la in filen på minneskortert och skulle installera i bootloader eller vad det heter.

Det gick inte så bra så telefonen ville inte boota upp så då var det bara att installa odin och installera någon firmware och då var det såklart ryska.

har ställt allt till svenska och så men skulle vara väldigt tacksam för att få telefonen helt orginal som den var från början.. Hur gör jag? Lättaste sättet.

http://www.samsdroid.com/2011/09/samsung-galaxy-gio-s5660-stock-rom.html Fungerar någon av dom hära? Vill kunna uppdatera den i Kies

Behöver hjälp :)

Mvh Elias

Last edited: 24 januari 2012
  2. jimpa77

jimpa77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    294

MINA ENHETER

Hade samma problem som dig förra året,finns en tråd nånstans på forumet om det.Som jag dessvärre inte hittar just nu.

Men vad jag har i min GIO 2.3.3 original är
    PDA S5660XXKPO
    CSC S56600XFKP5

Har kollat på SamMobile Firmware Page utan att hitta exakt samma.

3. Rom

Rom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet något? Vad kan jag göra annars för att få Elgiganten/samsung att flasha in orginal rom i den? Mvh Elias

4. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Jag förstår ifall du vill bort från CM7, men måste du tillbaka till 2.3.3? Jag har i en annan tråd under denna länkat till en 2.3.5 version. Tror den ligger under en rubrik om alternativa/custom roms, sitter med mobilen så jag har svårt att kolla.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

5. Rom

Rom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej jag vill återgå till original därför att jag vill kunna ta in telefonen på garanti ärenden och sedan sälja den och uppdatera i kies

6. Rom

Rom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. jimpa77

jimpa77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    294

MINA ENHETER

Nu är det ju nån vecka sen,men prova denna då den är en för nordiska länderna.
    http://hotfile.com/dl/125570008/c2cefba/S5660XXKPK_S5660XXKPA_S5660OXFKP4.rar.html

Nu har jag inte provat att koppla in telefonen mot KIES för att se hur det går att uppdatera där igenom.Men denna är som sagt för oss i norden och har swype på svenska som brukar lysa med sin frånvaro på dom andra som jag provat.

*Version: Android 2.3.3 Gingerbread
    Country: Nordic Countries - Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden and their territories

EDIT:Då kan jag bekräfta att denna ROM är ok,kies godtar den och säger: Det här är den senaste programvaran

Last edited: 8 februari 2012
  8. bborn

bborn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hmm... hur får jag in denna i luren? Måste jag roota & flasha ”för hand” från sd-kortet, eller går det att få in den i telefonen via Kies?