Hjälp med att installera om android på tablet

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av Ola Lundström, 10 maj 2011.

1. Ola Lundström

Ola Lundström Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Android tablet med Telechips TCC8902 processor (720MHz ARM11
    Ram: 256M DDR2 RAM) med android 2.1 som fungerade mycket väl tills min son pillade med den så att den inte gick att starta upp igen.

Jag har försökt att installera om android OS genom recovery-funktionen och även installerat ADK på min dator, utan resultat. Det går att komma till recovery-läget och att få startbilden med stora android-symbolen, men jag kommer inte vidare. Hårdvaran verkar det alltså inte vara något fel på, men recovery fungerar inte.

Jag söker alltså dig som vill tjäna en slant på att installera om android på den, gärna 2.2 om det är möjligt. Hör av dig till mig om du är intresserad, så kan vi säkert komma överens om ett pris.

Mvh / Ola Lundström

2. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Underlättar om du talar om var du bor. Hur pillade din son på den, flashade in grejer eller?

3. Ola Lundström

Ola Lundström Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Tack för ditt svar! Ja, det var ju en bra upplysning - jag bor i Stockholm, så det är kanske inget du kan hjälpa mig med.

Nej min son gjorde inget avancerat med den - jag bara märkte att den hängde sig så att jag fick göra en reset för att få igång den. Då gick det men senare kunde jag inte starta den, kom bara till helskärm med android-loggan. Har du nägra tips är jag förstås tacksam. Mvh / Ola