Problem: Hjälp med att ta bort underklock-spärr

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av swefse, 25 feb 2012.

  1. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Jag flashade in CM9 nightly så snart jag fick reda på dess existens, och den har fungerat jättebra den korta tid jag faktiskt kunnat använda den.

    Hittade (tyvärr!) funktionen att över-/underklocka processorn, testade på skoj att sänka maxvärdet till 350 MHz. Eftersom det flöt på hyffsat bra ändå (jag kunde fortfarande spela Road Trip utan att spelglädjen drogs ner) tänkte jag att "vad bra, då kan jag ju spara jättemycket på miljön" och kryssade i "restore on boot" (tror jag det stod).

    En stund senare, mitt under ett samtal, hörde jag så välbekanta (från Nexus One) "ploppet" och såg att telefonen startat om sig själv. "Jaha", tänkte jag, "det var ju ändå en nightly..." Fem sekunder senare, under andra bootanimationscyklen, fryser den och telefonen startar om sig själv igen. Jag kommer alltså inte in i själva CM9. :(

    Trots både factory reset och omflashning av CM9 händer samma sak, och jag undrar därför om någon vet om frysningarna kan bero på att jag tvingat ned frekvensen till 350 MHz och hur jag i så fall tar bort spärren.

    EDIT: För någon som har samma problem i framtiden, finns förhoppningsvis lösningen här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=22965610
     
    Last edited: 25 feb 2012
  2. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Mitt tips är att du ställer frågan på XDA. Någon där kan säkert hjälpa dig.

    Detta forum är av någon konstig anledning hopplöst dött.

    Lycka till.
     
    swefse gillar detta.
  3. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Det var alltså såhär du löste det.
    Kan tänka mig att du hade hjärtat i halsgropen tills det löste sig :)