Hjälp med batteritid

Diskussion i 'Desire HD' startad av MrMult, 9 dec 2010.

1. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Jag tycker mitt batteri går åt väldigt fort.

Hemskärmar: Snowstorm, folder organizer, pure music widget, switchpro samt

UI:LauncherPRO (tycker det är snyggare än HTC Sense)

Låsskärm: Widgetlocker.

Har på USB-felsökning.
    Är det någon av dessa som drar mycket batteri och bör undvikas?
    Om jag går in i program och hantera program ser jag att HTC Sense fortfarande är igång, skall det vara så? Drar programmen som ligger där och "vilar" ström eller ligger de bara i minnet för att starta snabbare? Finns det någon strömsnål app som kollar hur mycket batteri olika apps etc. drar?

Hur får jag längre batteritid? ligger på knappt 8 timmar i nuläget, utan att göra särskilt mycket med mobilen. Sync har jag på facebook var fjärde timme. Skärmstyrkan är nere på 20%.

2. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

3. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

du kanske kan använda en app som heter "quick settings" där kan man stänga av och på sånt som man inte använder? det förlänger mitt batteritid ganska bra. sen äre nog klokare och välja nåt utan snowstorm, dvs aktiv bakgrund av den varianten, då ber man om batteribrist istortsätt.. men visst är det snyggt också ;) smakar det, så kostar det :P

4. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

switchpro är en sådan, riktigt stilren med vita ikoner du trycker på när du vill stänga av något. Check it out. Jo, fast jag har kolla vad som drar batteri i "om telefonen" där man kan studera detta. Skärmen ligger på 20% ljusstyrka och drar ändå över 70% av batteriet för mig. Så snowstorm får stanna, ska testa att kalibrera batteriet och lite sådant då skärmen är "problemet".