hjälp med bubbleupnp server

Diskussion i 'Applikationer' startad av kastrull, 1 mar 2014.

1. kastrull

kastrull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej vet inte om detta är rätt forum för mitt problem men det är ju trots allt med appen på min nexus 5 som jag vill kunna streama media över internet via BubbleUPnP Server.
    Problemet är att BubbleUPnP Server 0.8 inte lyckas hitta ut på det vida internetet.

Har fiber ifrån telia med ett Thomson TG789vn där jag till slut under Game & Application Sharing hittade portforwarding som jag satt på TCP 58050 och 58051. Trodde det skulle funka då men BubbleUPnP Server säger fortfarande bara Check that public hostname is valid and that there is Internet connectivity :(

2. sm7tix

sm7tix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Bredband i Kristianstad
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Bredband i Kristianstad
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A
    Har du öppnat brandväggen? Thomson är tjuriga. För ett tag sedan testade jag Bubbleupnp via vpn och fick inte till det.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

3. kastrull

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo tack det är inte lätt att hitta inställningar i den. Men de gör ingen skillnad om firewall är av och borde ju fungera ändå eftersom jag lagt till portforwarding men fattar inte varför de strular :-( måste ju ha missat något, finns det någon med telia som fått igång bubbleupnp server?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

4. kastrull

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick det att fungera :-D visade sig vara en bugg i senaste versionen. Men nu till nästa bekymmer, när jag ansluter till min ps3 media server via internet så går det fint att bläddra bland mapparna men inga filer visas, mapparna är tomma :-( allt funkar dock felfritt över lanet. Någon som vet vad det kan bero på?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk