Hjälp med design av vardagsrum!

Diskussion i 'Off Topic' startad av Zaklin, 25 feb 2011.

1. Zaklin

Zaklin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Jag har ett litet problem med mitt vardagsrum, jag har ingen ordentlig plats för min stationära dator.
    Problemet uppkom när jag flyttade ihop med min nuvarande sambo. Hon ville verkligen inte att jag skulle ha någon hörna för att det "Är så fult".

Jag har nu bearbetat henne under 2 år och slutligen lyckats få tillåtelse () att fixa till någonting. Dock måste det se bra ut. Här är alltså mitt nuvarande problem: Hur får jag, på ett snyggt sätt, in ett datorbord / hörna att ställa min stationära dator på?

Här finns bilder och en egen-komponerad ritning.
    Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna, kameran min är riktigt kass.
    http://imgur.com/a/xQUKq

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Jadu.. Det jag sitter med atm är princip den enklaste skrivbordet som finns överallt (jysk, IKEA etc) och jag har datorn "innanför", där man har benen. Man kan samt skjuta in/ut tagentbordet/musen, så skjuter man till stolen så syns jag endast skärmen och mina 2 högtalare. Väldigt praktiskt för en liten slant, men det är väl något sådant du får satsa på? Kan inte tänka på något annat.

Finns ju säkerligen mycket snyggare, dyrare modeller av skrivbord men försök att få bort så mycket som möjligt så det ser stilrent ut är väl något man borde satsa på kanske.

Något sådant kanske? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40180037 - Ser inte förjävligt ut och du får bort alla kablar, datorn, mus/tagentbord. Finns även flera modeller du kan titta på om du klickar in på länken, under bilden. :)

http://www.jysk.se/120/121/3630749/a/catalog
    http://www.jysk.se/120/121/S363074/a/catalog

Last edited: 26 feb 2011
  3. Zaklin

Zaklin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svar!

Mitt problem är egentligen inte vilket slags bord jag skall ha, utan vart jag kan placera det i rummet utan att det blir fult.
    Vart tänkte du att jag skulle ställa bordet från IKEA?

Hörnbordet från jysk skulle kanske kunna få plats i övre högra hörnet, behöver bara lacka det svart.

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Aha, när jag kollade på ritningen så antog jag att du velade ha det i hörnet där det stod "dator" ^^ Men aa, hörnskrivbordet från Jysk skulle la passa där skulle jag tänka mig, utan att det blir alltför fult.

5. HydraGel

HydraGel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja längst upp till höger verkar ju vara det enda stället som det finns plats...
    Edit: fast nu såg jag att det ju var extremt lite plats där också.

Jag tycker det är snyggt med enkla "konferensbord"/skrivbord och sen gömmer man burken på något bra sätt under så man bara har skärmen, tangentbord och mus på bordet som är datorrelaterat. Inte massa skivor och andra fula datorgrejer.
    Det är snyggast när det är lite större bord men du hade ju inte så mycket plats så det blir kanske inte så bra.

Fast svart då.

Last edited: 26 feb 2011
  6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Först och främst, lyckost dig för din sambo tillåter det.

Det andra, i hörnet bredvid soffan kanske det fungerar. Det hade jag nog satsat på för då ser man inte skiten när man ser på tv. Verkar vara ett liitet fönster där på samma vägg som soffan är utöver det stora vid bänken. Drar det mycket från fönsterna?