Hjälp med drivrutiner

Discussion in 'Magic' started by johan_kred, Jul 18, 2009.

1. johan_kred

johan_kred Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har problem med drivisarna på både Vista och XP, när jag kopplar in telefonen känner datorn ej igen enheten.

Den lägger sig sedan som en okänd enhet, man kan inte installera drivrutinerna då den säger att de senaste drivrutinerna är installerade.

Detta medför att jag inte får upp telefonen som en "enhet" i min dator. Kan alltså inte komma åt telefonen.

Har googlat och försökt mig på de lösningar som finns på internet men inget har fungerat.

Har även formaterat min laptop och testat från scratch men samma problem uppstår.

Tips eller lösningar mottages med glädje.

Tack på förhand
    Johan

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Välkommen till Sendroid Johan , använd Sök funktionen , ta en titt på WIKIn och guider där för att flasha roota ska också förklara om detta lite . efter lite forskande återkom här igen om du har svårigheter fortfarande.

3. johan_kred

MINA ENHETER

Jag har gjort det innan, har testat ALLA "lösningar" som finns på internet/forum osv. Men det vill bara itne fungera, därför skapade jag en tråd.

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Okej..
    Några frågor först.. Vilka drivrutiner använder du?
    Bara för att kolla så har du väl mountat minneskortet från telefonen. Det måste du göra innan du kan komma åt filer. Det gör du genom att dra ner notification bar och trycka på "USB connected"

5. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det är vista 64bit så behöver du en speciell drivrutin, har också för mig att du måste köra i "test mode" för drivrutinen är inte signerad.

6. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

ko i så fall med mera detaljer ,
    Har du installerat HTC sync ? Är debugging mode på ? vad säger programmet som visar vilka drivrutiner du har installerat ?

7. johan_kred

MINA ENHETER

- Kört både med och utan debugging mode
    - Har prövat drivisarna med SDK:n och andra drivisar, inga går att installera
    - Jag kan inte mounta kortet då det ej kommer upp på telefonen, (kunde detta tidigare).
    - HTC sync funkar ej heller ...

Börjar överväga om det är något fel på telefonen, annars skulle den ju fungera på ett helt omformaterat op. system??

8. johan_kred

MINA ENHETER

Edit: Löste det genom att köra en Hard-Reset på luren. Efter det strular inte drivrutinerna alls och fungerar på både Xp & Vista.