HJÄLP MED ETT KONSTIGT PROBLEM?!

Diskussion i 'Blade' startad av bycikir, 24 aug 2011.

1. bycikir

bycikir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hallå där!

Har just nu en ZTE Blade som jag köpte från Maxi för inte så länge sedan. Men min svåger höll på att leka lite med den och rootade den och allt åt mig, men fick dock göra en fabriksåterställning för det inte gick att logga in på mitt googleaccount.

Och nu till problemet då.. Jag tänkte roota den igen, men när jag använda universalroot så står det att den redan är rootad och när jag försöker unroota så misslyckas det och när jag försöker roota den igen så misslyckas det med.
    Någon som har ett tips på hur jag kan fixa detta!?
    Skulle vara riktigt tacksam!

MVH.

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Den är rootad då helt enkelt? Finns appen Superuser?

3. bycikir

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej den fanns ju inte för jag återställde den, fast har inget minne av att jag "unroota" den innan jag återställde telefonen. Så jag laddade ner appen Superuser från market, fast den verkar dock inte funka..

4. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Testa roota med z4root, om det inte funkar då kanske din Blade redan är rootad? Testa något program som kräver root-behörighet, som kanske SetCPU eller Titanium BackUp. :)

5. bycikir

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men just nu är den rootad med universalroot, är det verkligen säkert att testa z4root då? Och har testat setCPU funkar tyvärr inte, det hänger sig bara och så stängs det av.. Ingen aning hur jag ska göra :cry:

6. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Är inte helt säker, men båda används väl för ett syfte? För att få just root-behörighet? Då borde väl samma filer etc. bytas och få just denna möjlighet. Testa annars gratisversionen av Titanium Backup, den kräver ju root.

7. frank

frank Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

När du använder universalroot på blade måste du roota den två gånger i rad. öppna appen, roota den och den kommer att säga att den är rootad (vilket den ändå inte är), välj roota igen och den kommer nu bli rootad. Om jag inte minns fel..