Hjälp med ext4 till ext3/ext2

Discussion in 'Hero' started by P1an, May 28, 2010.

1. P1an

P1an Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har för tillfället MCR 3.2 och Apps2sd med en ext4 partition och det funkar fint. Men är lite sugen på att testa någon 2.1 rom, men dom verkar endast stödja ext3/ext2 vad jag kunnat läsa mig till.

Så jag undrar om det går att göra om min ext4 partition till en sådan partition på något sätt och ändå ha kvar alla program jag har på minneskortet nu.

Börjar ledsna på att vänta på den officiella 2.1 så hjälp vore ypperst uppskattat :)

2. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan inte backa den vägen,men de flesta 2.1 rommarna nu har bytt kärnor som har stöd för ext 4 .

3. P1an

P1an Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaha okej, så de går inte att på något sätt kopiera över allt från ext4 partitionen och sedan göra om den till en ext3 för att sedan flytta tillbaka allt och så är de löst?

Okej något tips på en 2.1 rom som stödjer ext4? :)

4. avindal

avindal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jodå det går att kopiera allt från ext4 till nån annanstans och sen tillbaka, men då får du göra det från en linuxdator (som alltså kan läsa ext4)

5. P1an

P1an Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej de va det jag anade :P men jag märkte att [ROM][2.1]Elelinux_Legendary_v1.5 nu stödjer ext4 som elelinux skrev! :) tackar för hjälpen