Hjälp med google maps wildfire

Diskussion i 'Applikationer' startad av droidiz, 8 aug 2010.

1. droidiz

droidiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej! är ny på forumet och är även ny med android/htc.
    När jag var inne på market så hittade jag inne på hämtningar att google maps behövde uppdateras.
    När den var klar så tänkte jag gå in och kolla men det funkade inte utan det kommer upp en ruta som det står : processen com.android.vending för programmet market stoppades oväntat. försök igen.

någon av er som har några tips på vad jag kan göra? som sagt är jag väldigt ny på detta och vet inte riktigt vad jag ska göra.
    Har googlat en hel del men inte hittat mycket information om detta, hittade på något forum från usa att man skulle systemåterställa men det känns lite väl.

tack på förhand // droidiz

2. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Startat om telefonen?

Fungerar inte det, testa att avinstallera uppdateringen (Inställningar -> Program -> Hantera Program -> Maps -> Avinstallera uppdateringar) och installera om den.

Vet inte om det ska bli force close om man inte har internetanslutning första gången man använder (tror inte det) men kolla även att du har internetanslutning på och testa igen.

3. droidiz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej men grejen är den också att jag kan inte hitta google maps app ikonen någonstans på telefonen utan den finns bara i market hämtningarna. det finns en kartor ikon i telen men inte den andra...

den hittar inte ens google maps i program hanteraren. bara google app och google translate.

där inne står det inget om att ta bort uppdateringar.....

Last edited: 8 aug 2010
  4. Festan

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Okej, läste igenom ditt inlägg igen och nu ser jag att det var market som gjorde force close om jag läste rätt så uppdateringen installerades förmodligen inte.

Vad händer om du startar market och försöker igen? Hjälper det att boota om telefonen?

Sen så heter Google Maps bara Maps i telefoen.

5. droidiz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det blir samma sak hela tiden att det inte går att öppna. det finns ju en app i telefonen som heter bara kartor, är det google maps? isf funkar det att gå in på den men när jag ska använda nav launcher så står det att jag inte har google maps installerat så det är något konstigt där iaf. boota vad menas med det?

6. Festan

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Ok då vet jag inte.

Boota om då menar jag starta om telefonen. Hjälper inte det så testa att ta ut batteriet i ca 30 sekunder när du stängt av telefonen och stoppa in igen. Fungerar inte det så kanske en factory reset? Minns inte hur man gjorde det i huvudet nu men ska finnas beskrivet i manualen som kan laddas ner som pdf på HTCs sida.

Om inget av det skulle fungera har jag tyvärr inga fler idéer. Har inte haft några sådana problem med min telefon som inte lösts direkt eller med en omstart av telefonen.