Hjälp med Ipad

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av saigon, 25 dec 2025 kl 18:48.

1. saigon

saigon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Hejsan.

Min dotter fick en iPad i julklapp. Vi äger ingen annan Applepryl förutom en Apple tv.

Jag skapade ett nytt konto åt henne (hon är under 13 år, så jag använder kontot till appletvn som förälder i familjen.

Problemet är att hon inte kan ladda ner någon app alls, utan jag måste på något vis godkänna nedladdningen vilket blir lite fånigt. Jag får ingen förfrågan någonstans och jag verkar inte kunna stänga av kravet i inställningarna. Har försökt nu i x antal timmar utan att lyckas kringgå. Knappen för att stänga av "Require purchase approval" är gråad och kan inte användas heller.

Extremt tacksam för hjälp!!

2. sneakysteve

sneakysteve Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Fick fram detta efter lite sökande:

You can set up App Store approval (Ask to Buy) for a child's iPad without another Apple device by using a web browser on any device (PC, Android, etc.) to log into iCloud.com or by physically approving on the child's iPad using the Screen Time passcode, but the easiest way is to get any old/cheap Apple device (iPhone/iPad) to manage Family Sharing approvals via the Settings app. The core is setting up Family Sharing on your account and enabling "Ask to Buy" for the child's account.

Method 1: Using a Web Browser (No Dedicated Apple Device Needed)

1. Set up Family Sharing: Ensure your Apple ID is the organizer and your child has their own Apple ID (under 13 automatically gets Ask to Buy).
    2. Access iCloud: On any web browser (Chrome, Edge, etc.), go to iCloud.com and sign in with your Apple ID.
    3. Manage Family: Find the Family settings (might be in "Account Settings" or similar) to view and manage purchase requests.
    4. Approve/Decline: When your child requests an app, you'll get a notification via email or on iCloud.com to approve or decline it.
    Method 2: On the Child's iPad (Requires Screen Time Passcode)

1. Child Requests: Your child tries to download something and gets a prompt for approval.
    2. Bring to Parent: They bring the iPad to you.
    3. Enter Passcode: You enter your Screen Time passcode (not their Apple ID password) to approve the request directly on their device.
    Method 3: Best Practice (Get a Cheap

Apple Device)

• Find an old iPhone or iPad (even a cheap used one) that can run iOS 15+.
    • Sign into your Apple ID and set it up for Family Sharing.
    • You can then manage all "Ask to Buy" requests easily from the Settings > Family section, just like a dedicated device.
    Key: The system relies on Family Sharing and Ask to Buy (enabled by default for kids <13) to send requests to the organizer's account, which can be accessed via any web browser or any Apple device linked to that account.

3. saigon

saigon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Tack så mycket. Testade att logga in på iCloud via webbläsaren på pcn på mitt "apple tv-konto", men hittar inget vettigt där förutom att dom hänvisar till att ändra familjeinställningarna på en iPhone/iPad eller Mac.

Ska gå igenom dom andra alternativen nu. Spontant är ju det andra problemet förutom att hon inte får ladda hem någon app, att jag inte får förfrågan någonstans att hon vill ladda ner. Så det är ett moment 22.

Edit: Det ända hon får upp är en ruta som säger fråga förälder om tillstånd att ladda ner eller cancel helt enbelt. Oavsett så händer inget mer än så för.

Last edited: 25 dec 2025 kl 20:30