Hjälp med konfigurering av Cyanogen.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Freddan, 17 aug 2009.

1. Freddan

Freddan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan alla, jag har som andra rom kört in en mod av 'Cyanogen' för 32a version av 'HTC Magic' och har nu ett par frågor om konfigurering ev den rom filen.

1) Tydligen har de ersatt 'Cupcake:s' tangentbord med någon mod och svensk ordlista finns ej inbyggt. Har hämtat hem och installerat både 'Scandinavian Keyboard' samt 'Swedish dictionary', gått in i 'Settings | Locale & text och försökt att ändra allt till svensk ordlista men 'Cyanogen:s' mod av tangentbordet snappar inte upp det, annars är jag väldigt nöjd med tangentbordet ifråga, mycket bättre an 'Cupcake:s' orginalbord.

2) Körde även in 'Market Enabler 2.0' " får inte in 3:an efter det :(" och det fungerar finfint "äntligen, pay apps :)" men däremot har alla kommentarerna försvunnit vilket är lite synd då de kan vara ett bra riktmärke om programmen är värda att hämta hem. Kommentaterna har försvunnit både för gratis och betalprogram.

3) Finns det något sätt att flasha in teman efter man flashat in en rom eller ska man flasha om hela telefonen med antingen en rom med ett tema inbyggt eller kanske man kan byta ut filer i romen och flasha in paketet igen och isf behöver man "wipa" telefonen igen?

4) Om det går att lägga teman på mitt val av rom finns det då något bra ställe att hitta dem, 'XDA' är en härva och man vet inte vad som är vad där.

Tack för all hjälp jag kan få.

/Freddan

Last edited: 17 aug 2009
  2. Freddan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick ingång svensk ordlista, jag fick hålla inne "byt till nummerknappen" och fick då upp valmöjligheter att byta ordlista. Fråga 2,3 och 4 behövs fortfarande hjälp till. Tack.

/Freddan

Last edited: 17 aug 2009
  3. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det blir så när man byter systemspråk till svenska (eller annat än engelska, vilken engelska som helst funkar dock). Byt tillbaka systemets språk till engelska (med "English (United Kingdom)" slipper man automatisk insättning av bindestreck i telefonnummer i dialern m.m.)
    Vill du få in 3:an av Market Enabler måste du nog avinstallera 2:an först.

Om temat är gjort för den ROM du kör, är det flashning efteråt som gäller. Det finns ju några ROM:s som kommer med teman inbyggda, men det finns många fler teman än de som följer med på det viset.

Det är nog tyvärr XDA som gäller... Under Sapphire themes and wallpapers hittar du teman till Magic (Sapphire är kodnamnet för Magic).

4. Freddan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2) Tack, det fungerade...skönt. 'Market Enabler 3.0' går inte ens att installera även med en avinstallerad 2.0:a. Sökt runt lite och det verkar som man måste "pusha" in den via 'adb' ?!?

3) Men om jag använder samma rom som redan är inkörd och bara byter ut de filerna som styr utseendet, behövs det en "wipe" efteråt då, eller?

4) Fanns ju inte så mycket kul för 'Sapphire, Magic' på 'XDA', betydligt mer för 'Dream' :).

5. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Vad gäller rom/tema-flashning, har jag märkt att det går utmärkt att lägga både rom och tema på SD-kortet, först flasha om ROM, sedan flasha tema och därefter boota om. Åtminstone jag, har alltid bootat om efter ROM-flashningen för att sedan boota om till recovery, flasha tema och åter boota om.

/Mats

6. Freddan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okay bra att veta, får testa att slänga in nåt tema så snart det dyker upp något värt att använda för min rom.

/Freddan.

Last edited: 18 aug 2009
  7. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Såg någon tråd på XDA som rapporterade att teman för CyanogenMod/Dream även skulle funka på Cyanogen/Magic - och jag ser ingen anledning till att de inte skulle göra det, faktiskt. Bara att testa, vet ja! ;)

/Mats

Last edited: 18 aug 2009