Hej!
Jag köpte min Samsung Galaxy S från eshop24/7 och fick den för några dagar sedan. Internetbutiken är svensk. När jag fick min mobil verkar det som att den är importerad från Tyskland(eftersom jag fick en tysk och engelsk manual), menyerna var dock på svenska. Den har inte svenskt tangentbord, har kollat i inställningarna och där har den flera olika europieska språk men inte svenska

. I deras hemsida står det inget om att den är importerad eller att den inte ska ha svenskt tangentbord. Det står i deras hemsida "Vill du därefter göra en anteckning har Galaxy S ett fullt skandinaviskt tangentbord med å, ä och ö."
Får de som en svensk butik sälja utländska mobiler utan svenskt tangentbord osv utan att de säger det? Skulle inte direkt vara kul ifall man köpte en mobil från ett svenskt företag och fick en kinesisk mobil.
En annan sak jag märkte är att över förpackningen hade de lagt till sitt egna(?) klistermärke över samsungs klistermärke. Jag tror att de har säkert öppnat den och ändrat menyerna till svenska sen lagt tillbaka den, eller vad tror ni?
Känns som man har blivit lurad, då det tydligt står att den ska ha skandinaviskt tangentbord med å ä ö. Eller så kanske det är jag som är efterbliven och kan inte hitta det? Jag går in i inställningar > Nationella inställningar & text > Samsung-knappsats > Skrivspråk
Kan även skriva vad för programvara den har, ifall det hjälper.
Programvaruverision -> 2.1-update1
Basbandsverision -> I9000XXJF3
Grundverision -> 2.6.29 / umts_scm@S1-BUILD05 #2
Är väldigt tacksam ifall ni hjälper mig!

Click to expand...