Hjälp med NVFlash, CM7 m.m.

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Erki91, 26 jun 2011.

1. Erki91

Erki91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har följt lite trådar här på swedroid ang. optimus 2x men nu behöver jag hjälp...

Jag skulle gärna testa att lägga in nya Roms, intresserad av CM7. Har följt massor av "how to" och "step by step" över hela nätet men lyckas verkligen inte.

Har börjat med att roota telefonen, jag använde mig av superoneclick , v1.9.1 tror jag det var. Funkar fint, får Superuser och även testat att frysa lite appar med Titanium osv.

Är sen lite osäker på hur jag ska fortsätta. Måste jag ladda ner ROM manager appen för att kunna lägga in CM7 eller räcker det med NVFlash?

Har installerat APX drivarna på min PC. Håller ner vol.upp + ner, ansluter telefonen till datorn utan batteri och kör Flash ClockWorkMod 3.0.2.7.
    Något blir fel och får ett felmeddelande i den gröna rutan. (har valt "run as administrator")

Testar för skoj skull att starta om telefonen genom att hålla ner vol.ner + power men den gör då bara en vanlig fabriksåterställning av telefonen

Några tips på vad som är fel? behöver kanske inte nämna att jag är ny på dethär...

2. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

3. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Du ska installera CWM (ClockworkMod Recovery). Det enklaste sättet är att installera ROM Manager och sen klicka installera CWM i appen. Det andra sättet är att man gör det via datorn. När du har installerat CWM lägger du .zip filen med CM7 och .zip filen med Google Apps på det externa minneskortet. Sedan stänger du av telefonen. Sätt sedan på telefonen genom att hålla in vol. ner och på knappen tills du kommer in i CWM (en orange meny). Du bläddrar med volym knapparna och trycker ok med låsknappen. Välj wipe data och wipe cache. Gå sedan in i advanced och välj wipe dalvik cache. Gå tillbaka i menyn och välj install zip from SD card. Sen choose .zip from SD card. Välj CM7 och godkänn. Installera sedan Google Apps på samma sätt och starta sedan om telefonen.