Problem: Hjälp med s4 rom!

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av Thunderelfo, 11 dec 2013.

1. Thunderelfo

Thunderelfo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag köpte en Galaxy s4 från tele2 för 3 månader sen (eller ja, 2 och halv), och från den senaste uppdatering (4.3.3?) blev batteriet urladat snabbare, skärmen flickade, whatsapp slutade fungera.... osv osv osv, så jag tänkte; Why not try cyanogenmod? allt gick bra, men nu har jag ingen internet i telefonen (lte? 4g? samma sak, men näe, de fungerar ej) och... jag är rädd (XD) och vill gå tillbaka till stock-rom Det borde vara i9505xxuemj7 (eller det står i mobilen) men jag hittar inte den från sverige (och från tele2) jag.... jag har ingen aning vad ska jag börja xD Lite hjälp om någon är snällt att hjälpa till? :D TAAAACK SÅ MYCKET.

P.S: Förlåt om svenska är konstig, den är inte min modersmål :)
    P.S2: Problemet är att jag hitta inte rom, jag har Odin i datoren men... vilken rom ska jag ladda ner? spelar det någon roll om de kommer från en annan länd? enligt samsung updates och en till sida min... "nummer" (pda?) är från irland.... men jag köpte telefonen i sverige så... INSERT CONFUSED HEAD:scared::ehm::(

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 114
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Thunderelfo gillar detta.
  3. Thunderelfo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 11 dec 2013
  4. Azur

Azur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Nu ville du förstås gå tillbaka till stock, men ifall du vill ha CM så tror jag att du hade kunnat fixa mobil data genom att lägga till APN manuellt. Det har jag fått göra på de flesta ROM:s jag testat, och därefter fungerar det utmärkt. :)

http://settings.tele2.com/?operator=tele2se&locale=sv_se

5. Thunderelfo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske, men jag orkade inte och jag är "ny" till android så.. jag vågar inte leka med telefonen än X) men det var konstig för ibland fungerade internet, men kunde inte ringa, och sen kunde ringa och kunde inte använda internet :O men nu är stock tillbaka och jag är helt nöjd med den :D