Problem: Hjälp med uppdatering

Diskussion i 'ASUS' startad av Bernstein, 11 feb 2012.

1. Bernstein

Bernstein Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag är en total noob på tablets. Köpte mig dock för någon vecka sedan en Asus Transformer Prime, men har stött på en hel del problem. Jag har ingen 3G-uppkoppling alls utan förlitar mig helt på WiFi, det är dock omöjligt att connecta till nätverket hemma och i plugget. Den fastnar på authenticating/connecting, jag misstänker att det är på grund av det faktum att jag inte har uppdaterat den alls sen jag fick hem den.

WiFi-version: 5.1.2.46
    Android version: 3.2.1

Problemet är ju dock att jag inte kan connecta till nåt nätverk för att få updates OTA, hur gör man för att fixa sådant manuellt?

Om ni tror att problemen kan bero på något annat kan ni väl upplysa mig, annars får någon gärna leda mig i rätt riktning angående manuella updates! Jag har googlat och googlat men inte hittat något konkret svar.

TLDR: Hur uppdaterar man android-/wifi-version manuellt?

Tack på förhand!

2. JPehrson

JPehrson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

3. Brodroid

Brodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag skulle nog framförallt dubbelkolla så lösenordet är korrekt, kan ibland vara jobbigt när det handlar om inmatning via touch-tangentbord.

Hemma kan du ju alltid temporärt köra med ett öppet nätverk bara för att utesluta lösenordet.