Hjälp med val av ny telefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av wootz91, 27 nov 2019.

1. wootz91

wootz91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Börjar bli galen, kan inte bestämma mig vad jag ska välja. Kollade på One Plus, Xiaomi, Asus ROG Phone II och en massa andra men alla verkar vara bra på olika sätt.
    Min drömmobil skulle ha minst 90hz skärm, trådlös laddning, bra batteri och inte för högt pris, finns det en sådan? Gillar One Plus men är det värt pengarna om du kan få billigare mobil hos Xiaomi?

Just nu kör jag en Motorola G6 Play som är nog den sämsta mobilen jag har haft, så allt kommer vara en rejäl uppgradering. Men funderar även om det är värt att satsa på en framtidssäker mobil just nu eller kanske köpa en budget mobil, möjligen Redmi Note 8 Pro och vänta tills nästa generation av mobiltelefoner.

Någon som har ett bra förslag? :)
    Behöver få ett slut på det här, tar för mycket tid av min dag...

(SiC) gillar detta.
  2. hottobich

hottobich Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag skulle stanna vid Xiaomi, jag gillar verkligen dem både i pris och prestanda, det är inte förgäves att de nu leder i alla riktningar, jag tittade på en recension om One plus, jag gillade inte det för mycket, inget innovativt. Förresten kommer jag att köpa Xiaomi själv, jag har tittat på det länge.

3. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 064
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Hade köpt en Xiaomi Mi 9T Pro, den är orimligt prisvärd och det är få gånger en mobil har känts så bra i min hand. Den är riktigt vass prestandamässigt med.

4. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 250
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Så länge man kan antingen stå ut med mjukvaran (vilket inte jag kan) eller om det finns, byta mjukvara så absolut, Xiaomi har bra hårdvara