Hjälp med val av ROM

Diskussion i 'Magic' startad av urotsukidoji, 15 apr 2010.

1. urotsukidoji

urotsukidoji Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjaba!

Sitter och funderar på rom byte, har för stunden Cyanogen men det känns som att uppdateringarna har slutat komma sen han skaffade Nexus one.

Det finns ju en uppsjö av romar men vilken ska man välja? Ju mer uppdaterad ju bättre men den ska ju vara snabb också. Skulle verkligen uppskatta lite tipps.

Mvh Crille!

2. strandkanten

strandkanten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Telefon:
    Poco F2

MINA ENHETER

Telefon:
    Poco F2
    har själv hoppat runt bland cyanogen, 2.1 rommar och testat ett oräkneligt antal hopkok. Tillslut kom jag fram till att det är rätt skönt med en stabil säker ROM där allt funkar (nästan...) så jag flashade faktiskt in den senaste officiella ROMen från htcs hemsida. Direkt för Magic med sense. Grymt nöjd. Skönt att slippa den där flash-abstinensen. Nu funkar t9 med svenska ordlista och inget hänger sig. Saknar iofs wifi-tether men usb tether funkar hur bra som helst.
    Mitt tips är att köra in officiella romen. Den är faktiskt riktigt snabb och responsiv.

3. Beakon

Beakon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag sitter lite i samma sits. Har lessnat på en halvbuggig Cyanogen (den senaste ÄR inte 100%) och funderat på att lägga in den senaste officiella ROM:en.
    Däremot vill jag inte bli av med ROOT (Market enabler), det fanns väl en "rootad" version utan den där hiskeliga SPL:en som låste telefonen men vad heter den ?