Hjälp med val av telefon (SGS2 el. Nexus)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Bernstein, 5 feb 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Bernstein

Bernstein Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska i veckan beställa en ny telefon då jag har tröttnat på min obotligt sega (och krossade) HTC Wildfire som jag har haft i mer än ett år. Jag är student så tanken var att binda sig i 24 mån med Tele2:s Smart Student (http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/telefoni/tele2-mobiltelefoni)

Som ni ser på sidan (då de är de enda två tillgängliga) så är det egentligen SGS2 och Nexus jag väljer mellan. Just nu lutar det åt SGS2 då alla verkar vara så otroligt nöjda med den och den verkar kunna uppfylla alla mina krav.

Mitt enda kval är väl egentligen att jag undrar om den är lite s.a.s. "outdated" eller har risk att bli det rätt snart? Detta är anledningen till att jag funderar på Nexusen istället.

Vad skulle ni gjort i min situation?

Tack på förhand!

2. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det här måste vara en av de vanligaste frågorna i denna forumet, finns så många trådar om det redan så du borde kunna hitta hur mycket som helst via en enkel sökning.

Jag klistrar in vad jag skev i en av de andra trådarna i alla fall:

Jag har en GN och min mor en S2, jag skulle ALDRIG byta ner mig till S2 för att spara de små slantarna. Skrev en liten lista för att jämföra dem innan jag bestämde mig, hoppas den hjälper dig på traven:

fördelar galaxy s2:
    något billigare
    bättre batteritid om du använder skärmen mycket typ (3+ timmar per dag)
    bättre gpu (få om något som drar nytta av skillnaden idag dock)
    bättre kamera
    utbyggbart minne

fördelar galaxy nexus:
    skärmens upplösning
    skärmens storlek
    avsevärt bättre batteritid bakgrundsanvändning/idle
    ICS idag!
    vanilla android
    fler och snabbare uppdateringar
    NFC
    inga fysiska knappar
    bättre byggd