Hjälp med Xiaomi Mi Home gateway

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Epitaph, 4 feb 2019.

  1. Epitaph

    Epitaph Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej! Är relativt ny på detta men införskaffade det nya EU- Xiaomi mi Home kittet från Webhallen.

    Följde instruktionerna till punkt & pricka vid installationen genom Mi Home appen. Allt fungerade perfekt tills en sista uppdatering av mjukvaran skulle genomföras automatiskts. Det kom ett snabbt felmeddelande sedan skickades jag ut till huvudmenyn i appen. Enheten var offline & lyser fast ljusblått/vitt.

    Jag försökte hitta uppdateringen igen för att slutföra denna. Den finns inte under updates-menyn.

    Nu verkar gatewayen vara en tegelsten. Kan inte komma åt den, kan inte resetta den & jag kommer inte vidare. Hållt in knappen i 5 sekunder, 10 sekunder, upp till minuter. Händer ingenting. Har försökt trycka 10 gånger i snabb följd (som jag läste någonstans) men ingen lycka.

    Vet inte vad jag skall ta mig till & supporten på MI.com svarade att de inte kan hjälpa mig.

    Jag sätter min sista tillit till Er! Om inget funkar hoppas jag Webhallen tar tillbaka kittet så jag kan få ett nytt.
     
  2. Epitaph

    Epitaph Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Hittade aldrig någon lösning så det fick bli ett garantiärende tillslut.

    Har dock en annan fråga. På Webhallen så påstår en användare i en kommentar att Aqara sensorerna redan nu fungerar med Mi Home hubben (EU). Någon som kan bekräfta? Enligt Webhallen själva så väntas stöd först i April.