Hjälp mig byta Kernel, fattar noll!!

Diskussion i 'Hero' startad av outlaw_82, 24 okt 2010.

1. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Snubbla in på det här med kernel, vad innebär det att byta den man har nu? kommer man märka prestanda förbättringar direkt utan att hålla på med setcpu å liknande??

Kör idag ROM Elelinux_2.1_ROM_nexus, och snubblade in på sidan:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=730471

Där står nått om kanon prestanda och batteri tid, det låter juh lockande...men vilken av alla ska man välja till den ROM jag kör i luren nu? Där som jag tappade bort mig totalt!!

Någon som vet...kanske självaste Elelinux har det perfekta svaret???

Tack på förhand!!!

2. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ladda hem första länken "FlyKernel-11 (Generic)" den passar till alla. Och flasha den precis som när du flashar en ROM. Kom ihåg att göra en nandroid backup innan ifall det skulle skita sig.

Kerneln låter dig överklocka, har lite annat pill som ska ge bättre prestanda överlag samt bättre batteritid vad jag har förstått. Rekomenderar att du testar att öka max frekvensen på din CPU med SetCPU då det ger bättre flyt i mobilen :)

3. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för det svaret, ska se om ja vågar mig på en testning idag. Återkommer med resultatet

4. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Inte så svårt som det låter :P Bootar upp mobilen i Recovery (Home+Lur av) och gör en nanbackup först.. sen kan du använda MS-USB om du inte har lagt in Kernel-zipen på SDkortet redan.. annars kan du välja flash zip.. och välj kerneln :D sen bootar du upp mobilen.. fixar SetCPU och klockar lite.. 710mhz på max funkar bäst på min.. högre än så, så brukar mobilen låsa sig när jag kör krävande program :D

5. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tack för basic instruktionen, den hade ja koll på dock,,,flashat några romar under min tid :)

Men som sagt, är väldigt newbie på det här med vilken frekvens man skall sätta den på, men kanske testar din frekvens till att börja med då.

Vad kan gå galet om man väljer fel frekvens? kan hela luren bli obrukbar? Eller återtälls den när man startar om luren?

6. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sådär. nu är det fixat...

min fråga nu---vad säter ni på scaling? fanns juh en hel del alternativ, och vad är skillnaden mellan dom? jag satte på ondemand...och värden 710 max och 176 på min.

7. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tycker mig redan se en förbättring...sitter nu å har winamp igång...å kör angry birds samtidigt....å angry birds kunde hacka loss förr utan att ja hade nått mera igång...men flyter på som fan nu....kanoners :)

8. Slemhelge

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej luren blir inte obrukbar.. bara låst.. :P ryck batteriet så löser det sig.. (OBS!!!) kryssa INTE i Set on Boot.. Då kan det bli Perm-låst.. Jag kör Normala är 710/352.. sen på Screen Off-profilen kör jag 480/176 för att spara på batteriet ännu mer när skärmen är avstängd :D

9. Slemhelge

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kör Performance på vanliga.. och conservative på Screen Off.. Performance gör så den är på 710 så ofta som möjligt.. kan suga batteri.. men gör så spel flyter på bättre.. finns en ny som heter smartass med flykernel11 som jag inte har en aning vad den gör.. :P

10. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

i profiler så kan man juh ställa in nått överst där....charging och full med mera...vad väljer ni där under varje profilinställning?

11. Slemhelge

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

du behöver bara ha screen off profilen

!Tapatalk!

12. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER