Problem: Hjälp mig felsöka

Discussion in 'Chromecast & Google Home' started by have.heart, Dec 14, 2014.

  1. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 23, 2010
    Messages:
    498
    Likes Received:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Jag har haft Chromecast ända sen den släpptes i USA och det har alltid fungerat väldigt bra.

    Nu har jag dock fått ett nytt bredband via ComHem, med deras hårdvara; Technicolor TG389.

    Jag kan bara inte få det att fungera och all logisk felsökning ger noll resultat. Jag har stängt av brandvägg osv men luren hittar inte Chromecasten hur jag än gör.

    Vi har 2 st Chromecasts kopplade till 2 olika TV-apparater och det är samma problem med båda. Med det gamla abonnemanget och den gamla routern funkade det utmärkt.

    Vad kan det vara som felar? Chromecasten är uppkopplad, men ingen enhet hittar den. Hjälp mig felsöka, jag blir galen och barnen också. <3
     
  2. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Joined:
    Sep 1, 2009
    Messages:
    796
    Likes Received:
    133

    MINA ENHETER

    Fel kanal på trådlösa? Välj en kanal som är under... 11 tror jag att det är. Någon?
     
    have.heart likes this.
  3. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Joined:
    Sep 1, 2009
    Messages:
    796
    Likes Received:
    133

    MINA ENHETER

  4. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 23, 2010
    Messages:
    498
    Likes Received:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Jag har ju laborerat med det där tidigare. Men kanske bara med högre kanalnummer, nu när jag tänker efter. Testar att köra låga nummer. Tack!
     
  5. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Joined:
    Apr 15, 2010
    Messages:
    864
    Likes Received:
    128

    MINA ENHETER

    Hur gick det? Skriv en rad och berätta om och i så fall hur du löste det.
     
  6. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 23, 2010
    Messages:
    498
    Likes Received:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Just det, absolut. Kanal 10 löste det hela. Jag hade helt enkelt testat för höga nummer innan. Funkar klockrent igen nu, inga hickups.
     
    svegust, MatsGF and Spooky like this.
  7. DkY

    DkY Teen Droid Medlem

    Joined:
    Feb 11, 2010
    Messages:
    478
    Likes Received:
    33

    MINA ENHETER

    Kanske det problemet jag har hemma med min ena chromecast, tack för tipsen!
    Så sunkigt av Google att man inte kan tvinga fram en uppgradering av FW själv. Hade chromecast:en med låg FW kopplad mot telefonen i flera timmar utan att den uppgraderade sig... argghhh. Min andra chromecast med senaste FW funkar bra.