Hej och välkomna till tråden! Vill först säga att detta ej är ett flame/troll-tråd utan är faktiskt här "In Peace" och jag vill höra vad ni har att säg.
Som ni ser, så äger jag en Samsung GS2 och har haft den sedan releasedatum i Sverige. Jag är sjukt nöjd med den, och anser att inget kan mätas med den i dagsläget.
Då till min poäng!
Min kompis gick emot mina rekommendationer att köpa GS2, och köpte istället Sensation pga. starkare grupptryck.
"Aha okej" - tänkte jag, och tänkte att den kan väl inte vara så dålig. Den har ju trots allt också dual core, och lika snabb klockfrekvens.
Så kommer den här killen till mig, å jag testar den lite snabbt och tänker... "Shit HTC.. skojar ni med mig..?" Alltså, den flyter ju inte alls på gött? iPhone och GS2 klår den ju både upp och ner?
Han såg min och blev genast lite besviken på sitt köp. I detta ögonblick lovade jag att jag skulle hjälpa honom flasha in en ny ROM och Kernel för att få den lika snabb som min. Då jag trodde att detta var på grund av dåliga optimeringar och bloatware hos HTC, tänkte jag att en custom ROM skulle vara lösningen.
Själva S-OFF, Root- och CWM-proceduren gick lätt eftersom jag ändå har en del erfarenhet inom Android.
Så vi testar att lägga in LeeDroid:
Det blev liiite bättre, App-drawern laggar fortfarande, och att swypa genom home screens var fortfarande segt.
"Va fan" - tänkte jag?
Så nu till min fråga:
Är HTC Sensation verkligen såhär seg?
Vad är anledningen till det?
..och slutligen:
Vilken ROM och kernel är snabbast?
Jag bryr mig inte om HTC Sense eller andra sånna "coola finesser" då jag anser att sånt är för småbarn och gamla vuxna. (Har själv tagit bort allt vad Samsung heter på min telefon)
Åå som sagt.. I come in peace! Snälla, hjälp mig hjälpa min kompis!
Last edited by a moderator: 17 aug 2011