Hjälp mig hjälpa min kompis! (från en Galaxy S II användare)

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av dyallo, 17 aug 2011.

1. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och välkomna till tråden! Vill först säga att detta ej är ett flame/troll-tråd utan är faktiskt här "In Peace" och jag vill höra vad ni har att säg.

Som ni ser, så äger jag en Samsung GS2 och har haft den sedan releasedatum i Sverige. Jag är sjukt nöjd med den, och anser att inget kan mätas med den i dagsläget.

Då till min poäng!
    Min kompis gick emot mina rekommendationer att köpa GS2, och köpte istället Sensation pga. starkare grupptryck.
    "Aha okej" - tänkte jag, och tänkte att den kan väl inte vara så dålig. Den har ju trots allt också dual core, och lika snabb klockfrekvens.
    Så kommer den här killen till mig, å jag testar den lite snabbt och tänker... "Shit HTC.. skojar ni med mig..?" Alltså, den flyter ju inte alls på gött? iPhone och GS2 klår den ju både upp och ner?
    Han såg min och blev genast lite besviken på sitt köp. I detta ögonblick lovade jag att jag skulle hjälpa honom flasha in en ny ROM och Kernel för att få den lika snabb som min. Då jag trodde att detta var på grund av dåliga optimeringar och bloatware hos HTC, tänkte jag att en custom ROM skulle vara lösningen.

Själva S-OFF, Root- och CWM-proceduren gick lätt eftersom jag ändå har en del erfarenhet inom Android.
    Så vi testar att lägga in LeeDroid:
    Det blev liiite bättre, App-drawern laggar fortfarande, och att swypa genom home screens var fortfarande segt.
    "Va fan" - tänkte jag?

Så nu till min fråga:
    Är HTC Sensation verkligen såhär seg?
    Vad är anledningen till det?
    ..och slutligen:
    Vilken ROM och kernel är snabbast?

Jag bryr mig inte om HTC Sense eller andra sånna "coola finesser" då jag anser att sånt är för småbarn och gamla vuxna. (Har själv tagit bort allt vad Samsung heter på min telefon)

Åå som sagt.. I come in peace! Snälla, hjälp mig hjälpa min kompis!

Last edited by a moderator: 17 aug 2011
  2. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Testa InsertCoin ROM:en. Tycker den flyter utmärkt och jag har väldigt bra batteritid också.

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Du skriver mycket strunt och utelämnar det viktigaste.....

Kördes det en Factory restet/wipe eller en Full Wipe på luren.... filen finns i Lees tråd ?

Eller var det en total "noob"-installation utan en wipe ?

Insertcoins rom är snabbast men har en tuff OC kärna att hanskas med. Inget för newbies....;)

Nej Sense är sedan inte långsamt....... klar skröna...:-*

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Oftast beror ju problemen på "Skit bakom spakarna":innocent:

5. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jodå, installationen var med wipe. Jag lade ju till EXT 4 patchen som wipar data partitionen. Ingen total noob-installation här inte! :P
    Ska testa InserCoins rom, och äsch, OC/UV har jag gjort sedan 2008 (datorer, telefoner osv)
    Jag kollar väl vad folk har för voltages och prövar mig fram utefter det.
    Har du överklockat din, plun?

Men, fan - jag bad ju om att inte få sånna här svar. Ta inte allt som personangrepp, kära du.

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Njau det är nog mer trollning från en SGS2are.....

Missar man att berätta hur man wipat och utger sig vara expert så har man bränt skeppen....:ehm:

Trollface...

;)

7. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uhm, vadå "missar man att beskriva proceduren så är man.."?
    Jag torkar alltid för det första.
    För det andra så skriver LeeDroid att man ej behöver wipa innan man installerar hans ROM. Däremot är det rekommenderat om man möter problem med ROMen. Så.. herr Expert kan ju dra tillbaka till trollgrottorna han kom ifrån.

Last edited: 17 aug 2011
  8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Givetvist har jag det...ända sedan semi-root och man fick ladda upp kärnmodulen för hand.

1512 eller 1620 Mhz funkar utmärkt, 1782 är instabilt just nu, riktiga dual-core drivare ska vara på gång.:teeth:

Men just nu är kärnorna ganska instabila eftersom man inte har senaste kernel-sourcen, Unity V6/1512Mhz funkar bra för mig.

-------------------------------------------------------

Angående wipe som någon surrade om !!

[ROM] LeeDROiD Sensational V2.2.0 - 17th August | HTC WWE #2.3.4 | FAST & STABLE - xda-developers

FAQ

9. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Kerneln som är default i Insert Coin 2.2.x är inte OC. Den har dock smartass governor som default. Det är bara en lätt moddad stock kernel, alltså är ingen överklockning möjlig. Vill man det så får man flasha unity kerneln.