Hjälp mig med A2SD+.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Suddenjr, 28 oktober 2010.

1. Suddenjr

Suddenjr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja grabbar, och damer med för den delen. Har suttit och letat runt i forumet en bra stund nu utan att hitta nån lösning.

Jag har rootat telefonen för första gången och är sjukt nöjd med att ha lyckats. Flashade in Leedroids senaste ROM och den funkar bra. MEN, nu vill jag utnyttja a2sd+ som är inkluderat i ROMen. Gick in via Rom Manager och gjorde en partition på SDkortet där, flashade in Leedroidromen igen: Testade att installera nån random app men såg att den slukade 2 mb av telefonminnet. Alltså har jag misslyckats.

Måste jag använda nåt annat än ROM Manager för att fixa partitionen? Och om ni vet något bra program för det, skriv gärna också hur jag använder programmet. Måste jag i nån inställning fixa så att alla appar jag installerar går raka vägen till SD eller ska det skötas automatiskt? puss och tack på förhand.

2. sandstroem

sandstroem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

3. Suddenjr

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack, ska testa när jag kommer hem!

4. Umebo

Umebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Med a2sd+ så behöver du inte flytta program till SD-kortet, är som ingen meningen tycker jag.
    För det hamnar på ext-partionen och den ligger ju redan på SD-kortet.

Man blir lite lurad när man ser att programmen installeras på telefonens minne, men det är på ext-partionen. Så har du bara gjort tillräcklig stor partion så är det inga problem. Har själv 1024 Mb ext3-partion.

5. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

När du använder app2sd så ökar du mobilens internminne (eller ja du lurar mobilen att den har mer minne än den igentligen har)

6. Suddenjr

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen med apptipset och tack för hjälpen rent allmänt, det verkar fungera trots allt. Har fler appar nu än innan apps2sd och den varnar inte för lågt minne så i´m happyyyyyyy!

7. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Welcome to the dark side...muhahahaa :)