Hjälp mig med DLNA..någon? ;)

Diskussion i 'Allmänt' startad av infexis, 9 jun 2011.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hej på er, jag har huvudvärk! Har höllt på med att få igång dlna mellan datorn och luren cp länge och är sjukt trött nu..så kan någon hjälpa mig?
    Har aktiverat delning i media player, funkade inte..har installerat xbmc, funkade inte, har installerat imediashare, funkade inte.. inte ens winamp wifi sync funkar! Telefonen vill helt enkelt inte kommunicera med datorn, vad kan vara problemet? Rom:en stödjer dlna, och jag har stängt ner zonealarm brandväggen.. blir galen snart.. hjälp!? :)

2. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vad har du för operativsystem? Jag kör Win 7 och det funkar utmärkt för mig att dela filmer utan att använda några andra program. På telefonen använde jag Upnplay.

3. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

windows 7 har jag med

4. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det jag gjorde var att skapa en hemgrupp där jag delar musik och filmer.
    Har för mig att alternativet "Spela upp mina bilder, min musik och mina filmer direkt på enheter i hemnätverket" var tvungen att vara markerat.

Vad har du för inställningar i den inbyggda brandväggen? Innan jag valde att nätverket skulle klassas som ett hemnätverk lyckades jag inte hitta datorn.

5. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

okej det löste sig, helt otroligt, jag fick stänga av upnp i routern för att det skulle fungera, fattar noll men det funkar bra nu iallafall :P

omg vad underbart det är med dlna :) freedom!

Last edited: 9 jun 2011