Hjälp mig o stänga av den där jävla programen.

Discussion in 'Blade' started by syncmaster, Feb 12, 2011.

1. syncmaster

syncmaster Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Sen Google Sökning (avancerad) har sätits på har den Kn***at min batteri hur fan kan jag stänga av den jag går in i aktivetshanteraren där stänger jag av den innan jag klickar på Hem knappen så är den på igen.

2. Manneman

Manneman Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Menar du Google Widget? Håll widgeten intryckt tills den blir flyttbar och dra ner den till papperskorgen.

3. syncmaster

MINA ENHETER

Japp det har gjort hade gjort det första dagen jag köpte min mobil men efter när jag ladda ner skype till mobilen från market har den google skiten kommit men jag avinstalerade den från market asså avinstallerade skype.

4. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Last edited: Feb 13, 2011
  5. Priminima

Priminima Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    för mig så startar "Google Sökning (avancerad)" också hela tiden, Widgeten tog jag bort för längesen, och jag har inte märkt att den tar batteri

6. syncmaster

MINA ENHETER

Min problem fixades jag startade om mobilen och den där google sökning skiten kom inte upp igen :D

7. zne

zne Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hela skiten är google.

8. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Mmm, det (och mycket annat) startar upp automatiskt för mig hela tiden också. Lite irriterande.

9. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Det är något jag verkligen tycker är irriterande, att så pass många processer startar samtidigt som man startar upp Android. Det känns t.ex. hemskt onödigt att anteckningsappens process skulle starta direkt utan att jag rent fysiskt tryckt igång appen. Varför är det så?

10. RoadHazard

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ja, det är irriterande. Och en del processer startar om av sig själva även om jag dödar dem, till synes helt utan anledning. Ett exempel är IMDB. Varför, liksom...? Den behöver definitivt inte köra förrän jag behöver den.

11. Donre

Donre Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad menar du med att den käkar batteri? Lite oklart om vilken process du menar men om det är den som startar genom: meny - sök, då är det samma som startar då du googlar i din browser.

Hehe

Android preloadar (finns inget bra svenskt ord för det) ett visst antal processer som antas vara behövda och även vissa som är satta att starta automatiskt. Detta inkluderar iallafall hos mig lookout, voodoo appen, ett antal widgets, inställningar, systempanel, kalendern, gingerbreads tangentbord mm. Vet inte varför just din anteckningsapp startar automatiskt. Är det original appen eller något från market. Om du är rootad finns det flera appar som möjliggör att du väljer vilka appar som ska startas automatiskt. Bland annat <a href="http://www.appbrain.com/search?q=startup" target="_blank">dessa</a>

Om den startar om automatiskt då har den väl inte avslutat vad det än är den håller på med. Låt den vara. Android kommer själv stänga av den då processen är färdig alternativt ramminnet börjar ta slut.

Last edited: Feb 14, 2011
  12. RoadHazard

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Jo, jag vet vad det är meningen att Android ska göra på egen hand, men jag tycker det fungerar mindre perfekt. Efter att lite för många appar har startats blir min Blade ganska seg (vilket nog beror på att CPU:n överbelastas snarare än att minnet är fullt), och att manuellt döda ett par processer är det snabbaste sättet att få den snabb och smidig igen. Androids automatiska processhantering är enligt mig inte tillfredsställande.

Och vad gäller just IMDB så ser jag ingen anledning till att den skulle "hålla på" med något. Det är bara en app för informationssökning om filmer, den borde inte hålla på och jobba på egen hand. Men men, ska avinstallera den. Gillar inte när appar hittar på saker på egen hand utan att berätta vad (om det inte är uppenbart varför den behöver köras i bakgrunden).

Last edited: Feb 14, 2011
  13. Donre

Donre Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om apparna inte körs utan bara ligger cachade kommer cpu:n inte belastas alls. De kommer bara uppta ramminne. Resten av ditt "fria" ramminne kommer användas till att cacha filsystemet vilket i sin tur snabbar upp saker och ting. Det är iallafall vad jag har fått lära mig.
    Om android automatiska processhantering inte är tillfredsställande kan du modifiera de parametrar som bestämmer hur mycket varje processkategori får använda. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=622666