Hjälp mig ställa diagnos, var ligger felet? (laddning)

Diskussion i 'ASUS' startad av NorthBridge, 30 november 2011.

1. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!
    Upptäcte nu på morgonen att plattan inte laddat upp sig.
    Jag har testat så att själva adaptern fungerar, detta med hjälp av annan elektronik som laddas med usb.
    När plattan är avstängd och jag sätter laddningskabeln slår plattan igång sig.. Laddningslampan blinkar som den brukar när det är låg batterinivå.
    Om jag tar loss plattan från dockan, då slutar lampan att blinka.
    När jag stoppar i sladden i plattan händer ingenting.
    Vore tacksam för tips.
    Kan det vara läge att låta UPS hämta upp den för vidare transport till ASUS ?

Är det någon som varit med om något liknande?

/NorthBridge

2. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har nu fått ordning på mitt problem.
    Fick iväg plattan till service, i Tjeckien, med hjälp av UPS. Det var ju ett äventyr för sig att få iväg paketet med dem.
    Väl framme i Tjeckien fick jag ett trevligt mail från ASUS support som talade om att man skulle göra sitt yttersta för att hjälpa till med servicen. Det komiska var bara att det mailet var skrivet på polska. :-)

Man bytte tydligen en komponent i plattan. Vad komponenten hade för funktion framkom inte på den bifogade servicerapporten.

Jag måste ge ASUS mycket beröm för sin snabba service. Kom till Tjeckien fredag fm och returnerades måndag fm. Det tycker jag är snabba ryck!

Som en parentes noterar jag en funktion jag inte visste om. När jag startade plattan hämtade operativet automatiskt alla de appar jag hade installerade innan plattan gick sönder, 67 appar återinstallerade! Gött
    /NorthBridge