Hjälp mig välja "rätt" telefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Norsehawk, 13 okt 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Min Nexus 4 är bra, det tvivlar jag inte ett dugg på. Och jag hade säkert haft den kvar året ut och även nästa år OM den hade haft 32 gb. Och om kameran var lite bättre. Men det är det inte. Och även om den är i pedantskick utan den minsta lilla repa kommer jag inte sälja den.

Utan det blir utökning! Men med vilken lur? Jag har läst väldigt många recensioner men ändå är jag tveksam. Jo, det gäller Sony Xperia Z1 och LG G2. Båda riktigt bra superlurar men är olika bra på olika saker. LG:n är världens bästa skärm just nu och Sony en av världens bästa kameror (bara Nokia har bättre).

Jag går inte efter pris för det kan vi redan stryka bort nu, utan vad jag kommer ha nytta av. Helst hade jag viljat ha en mix av Z1 å G2 men tyvärr så kommer sånn drömtelefon aldrig komma. Kan tillägga att jag älskar att fota men jag älskar samtidigt också att glo på skärmen och beundras över färgerna.

Så, killar å tjejer, vilken telefon skulle ni välja? Och varför? Eller ska jag kanske inte ta någon av dessa utan vänta på Nexus 5 som enligt rykten "ska" komma nu i oktober?

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Vänta på vad N5 har att komma med. Passar specen inte dig så går du till närmaste butik och klämmer och känner på både G2 och Z1 och väljer den som du gillar bäst.

Själv så gillar jag min Z1 riktigt skarpt och den är ett rejält uppsving mot min tidigare Xperia Z, men det är baserat på mina preferenser vilket kanske inte alls är det samma som dina.

Sent OTA using TapaTalk now Free

Norsehawk gillar detta.
  3. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Får vänta lite till på N5:an då :-))) Nu när jag köper min drömtelefon kommer jag ha den betydligt längre än några månader :P Typ två år :D

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

4. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 292

MINA ENHETER

Tänk på att det sitter ett splitterskyd på z1 som är otroligt lätt att repa.samma som på z. Bra lur annars.har själv en g2 och är mer än nöjd.

5. AKERSKUUUG

AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Tråd flyttad till Köpråd. :)

Angående din fråga så kan jag hålla med om att det antagligen vore smart att vänta på den nya Nexus-telefonen, särskilt då du ändå tänkt ha den ett tag.

I övrigt är både Sony Xperia Z1 och LG G2 mycket trevliga telefoner, jag har testat G2 ganska ingående och Z1 än mer ingående, och båda är såpass bra att det helt enkelt handlar om vilka egenskaper som är viktigast.

Har hört en del bekanta svära över LGs gränssnitt, men även om jag föredrar Sonys så tycker jag inte illa om det. Sonys kan väl beskrivas som stilrent och minimalistiskt medan LGs är mer extravagant, på gott och ont, så även där är det en fråga om vad man tycker bäst om.

Tidigare har varken Sony eller LG varit särskilt bra på att skicka ut uppdateringar i tid. Sony har varit något bättre, skulle jag vilja säga. LG har dock visat ett stort engagemang i G2 genom bland annat prissättningen, så jag skulle inte bli förvånad om de även ser till att bättra sig på uppdateringssidan för att säkerställa bättre försäljningssiffror.

Last edited: 14 okt 2013
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.