Hjälp mig välja

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av scobin, 13 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. scobin

scobin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag är på jakt efter en ny smartphone. Har i dagsläget en W995, som jag är hyfsat nöjd med men den har börjat ge upp i knapparna och min garanti har gått ut.

Har läst en hel del på forum och kollat tester och bestämt mig för att jag vill ha en android (syster har en iphone 3GS, inte min smak).

Då är ju första frågan: Vilken androidlur kan passa mig? Har inga jättekrav mer än att pilla med appar, wifi, surf/spel. Många rekommenderar ZTE Blade som första lur, men jag vill nog gärna lägga några slantar till på en rejäl.

Andra frågan är abonnemang/kontakkort. Har idag parlino kontaktkort som är skit rent ut sagt. Har kollat deras hemsida och de finns inget om surf alls, så de lutar åt ett surf/sms/ring abonnemang. Några ideer?

Tack på förhand!

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

beror väl på hur mycket du ringer/smsar för i månaden men telenor har ett Fastpris kontantkort "Fastpris Sverige kontant passar dig som vill ha ett kontantkort med maximal mobil frihet! Ladda kortet med 500 kr/mån (ord. pris 600 kr/mån) så ringer, surfar, sms:ar och mms:ar du så mycket du vill inom Sverige - i 30 dagar."
    kan ju vara något om man ska skaffa sin första smartphone och inte vet hur mycket data osv man gör av med och vill testa runt med allt som finns mellan himmel och jord.
    ang telefon så blir det svårara jag skulle säga en Samsung galaxy s 2 för den har jag beställt pga den ligger i topsegmentet av dagens telefoner. men annars så kanske en lg optimus 2x som gått ner rätt bra i pris på bara någon månad.

3. Simcon

Simcon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Frågan är ju hur mycket du vill lägga på telefonen, för beroende på hur mycket du lägger så finns det många olika alternativ. För ca 2200 kr är huawei X5 bästa alternativet, och det bästa du kan få tag på är väll Galaxy S2 för drygt 5000, med mängder andra telefoner däremellan. Så bestäm din budget, så blir det lite lättare ;).

Om du är student så finns det bra studenterbjudanden från Telia och Tele2 som kan vara intressanta att kolla närmare på. Om inte så gäller det att kolla lite närmare på vad som är dina främsta behov och användningsområden, och sedan försöka navigera i djungeln.

4. tontmobil

tontmobil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    474
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
  5. scobin

scobin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nja min budget ligger nog runt 3k..

Har kollat på en Samsung Galaxy S och den verkar vara en riktigt bra mobil.. eller vad säger ni? Fastnade lite för den

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.