Hjälp! min dator har ballat ur

Diskussion i 'Off Topic' startad av alexluthi, 17 aug 2011.

1. alexluthi

alexluthi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag installerade idag catalyst 11.8 till windows 7 64bitars och efter installationen så ballade datorn ut... skärmen visade bara bakgrunden i 8-bitars färger och en upplösning på ca 300x200. jag provade att starta om datorn och då visades desktopen i rätt upplösning, men aero fungerade inte. Dessutom så försvann musen när jag drog upp den mot mitten högst upp, som om det skulle vara en till skärm där. Jag provade connecta med en VNC klient och mycket riktigt så visade den att det fanns en förlängning av skrivbordet i 8-bitars och mycket låg upplösning ovanför mitt vanliga skivbord. Problemet är att jag inte hittar detta mystiska skrivbord någon stans under inställningar och kan därför inte ta bort det... dessutom så växlar alltid skärmen till det skrivbordet så fort jag byter upplösning eller drar ut/sätter i skärmkabeln...
    Tacksam för hjälp!

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Uninstalla catalyst då? Enligt min CCC så är 11.7 den senaste så jag antar att 11.8 fortfarande är i teststadiet vilket orsakar dina problem.

edit; Dock verkar 11.8 ha släppts, tankar och installerar nu. Återkommer med resultat.

edit2; Installerat 11.8 och inga problem whatsoever.. Så hmm, kan något gått fel under installationen tro? Uninstalla och gör om. gl

Last edited: 18 aug 2011
  3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Om ingen ominstallering fungerar så tror jag du vet vad som måste göras..

Ominstallera Windows :)

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Går alltid också att återställa datorn till den punkt då allt fungerade, om det nu är så inställt på din dator att sådana punkter skapas.

5. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Brukar (nästan) alltid gå att göra en Systemåterställning.

Start> Alla program > Tillbehör > Systemverktyg > Systemåterställning.

Tryck på nästa, välj en tidpunkt innan du installerade programmet, återställ!