Hjälp min Desire dog!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Desire123, 21 jul 2010.

1. Desire123

Desire123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rootade min Desire idag och slängde in MoDaCo Custom ROM r3.1. Fungerade fint ända till jag började lägga in massa apps från market, ca 10 st i snabb följd och sedan började använda ett utav dem. Skärmen låste sig och inga knappar var responsiva inte ens power-knappen. Jag väntade ca 2 min innan jag ryckte batteriet. Nu startar inte telefonen alls den lyser inte ens med lampan. Jag har försökt ladda telefonen utan att något alls händer.

Vad kan ha gått snett? Hur rädda upp situationen?

Bör tillägga att under rootningen så blev telefonen/batteriet väldigt varmt. Kan det vara så att batteriet gick åt skogen? Ska man kunna starta en Desire utan batteri om laddkabeln är inkopplad?

Last edited: 21 jul 2010
  2. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

jag vet ju inte så mkt om det där, men rent spontant känns det som du just slängde pengarna i sjön...
    hoppas verkligen att det finns någon som kan hjälpa dig!

3. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du kan inte starta den utan batteri inkopplat.

Testa håll in volym-ner-knappen samtidigt som du trycker power. Om inte det funkar, och du inte har några avancerade elprylar hemma så att du kan kolla om batteriet funkar, skulle jag ha köpt ett nytt.

4. Desire123

Desire123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren. Valde efter långt övervägande med mig själv att skicka den på service. Känns inte som det är bootloadern som är problemet utan snarare batteriet. Hoppas på det bästa helt enkelt.