Hjälp! Mindre lur med bra kamera!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tillis, 5 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tillis

Tillis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har insett att jag verkligen behöver köpa en ny mobil.

Hade från början en HTC Hero men tog över min mans HTC desire när heron blev för långsam för surf mm. Desiren har funkat bättre som surfmobil, men autofokusen på kameran fungerar inte, och batteriet tappar laddning väldigt fort.

Vad jag prioriterar hos nästa mobil är en riktigt bra kamera. Vi ska få barn i höst och jag vill kunna ta hyfsade ögonblicksbilder utan att behöva ha med en separat telefon. Har en systemkamera med, men oftast är det ju mobilen man har in närheten... Dessutom ska den helst inte vara för stor! Lite större än HTC desire skulle nog funka, men många av de nya mobilerna verkar ju vara så groteskt stora nu?

Jag kommer inte ägna mig åt att rota mobilen, men trivs med att andvända widgets etc

Nån som har tips på en mobil med bra kamera och lite mindre mått. Gärna av lite nyare modell... Har försökt googla en del, men nog inte lyckats så bra. ;-)

2. orangesanfransisco

orangesanfransisco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Last edited: 5 jun 2012
  3. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Nokia n8. Ray som e föreslagen funkar bra men har ledblixt

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

4. Tillis

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för era svar! Var och klämde på lite telefoner på mediamarkt idag för att få en uppfattning om vad jag tycker är lagom stort... Fastnade storleksmässigt för till exempel htc one v och sony xperia p, så runt 3.7-4" borde funka bra. Såg xperia ray med, men den kändes lite väl liten att surfa på, vilket jag ändå gör en hel del med mobilen. Men de allra största lurarna får jag nog sortera bort, det funkar inte med mina små händer!

Så nu blir det till att surfa på bra kameralurar i den storleksklassen!

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Har både sxs och en Ray,inga problem att surfa på den trots formatet. Den är verkligen grym storleksmässigt när man börjat bli van vid sxs. Den är ju sååå smidig att ha med sig .

Skickat från Tapatalk2

6. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

One V har samma kamerachip som One X/S men sämre upplösning på sensorn. Burst/HDR osv funkar på den även om den får problem likt alla kameror i mörka miljöer. Xperia P är inte precis prisvärd om du jämför med xperia S, Xperia sola är nog mer prisvärd, men jag vet inte om den har samma kamera som P.

7. Tillis

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, får nog åka tillbaka och känna på ray lite till... Den är onekligen smidig i storleken!

8. Tillis

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag skrev fastnade jag för one v och xperia p storleksmässigt, menade inte att det var just de telefoner jag funderade på. Utan bara att den storleken kändes vettig.

Jag gillar inte riktigt att kameran sticker ut på baksidan av one s, känns som att den kommer bli repig väldigt fort. och xperia s känns verkligen i överkant storleksmässigt och verkar ju ha problem med de kapacitiva knapparna.

9. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Nokia N8 med världens bästa mobilkamera är ju i mindre mått. Tror inte du blir besviken.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.