[Hjälp] Mobilen ska in på service, hur får jag bort alla spår av root?

Diskussion i 'Allmänt' startad av MrMult, 15 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Mobilen ska in på service eftersom service-stället som kollade min mobil verkar ha totalförstört SIM-kortläsaren. (..de bytte ut den eftersom en del samtal ekat för mig). Ingenting som har med SIM-kortet att göra fungerar.

Dum som jag var rootade jag telefonen direkt när den var tillbaka från servicen. Jag kollade aldrig om mitt SIM-kort fungerade i telefonen innan jag gav mig på root och custom rom.

Nu har jag kört nandroid-backup till
    Android 2.2
    basbandsversion 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M.
    Kernel 2.6.32.31-gf3f553d.
    Skapa nummer: 1.32.405.
    Innan jag skickar in mobilen kommer jag även göra en update till Gingerbread.

Hur får jag bort alla spår av root? Räcker det med att det står ACE PVT SHIP S-ON i bootloadern och att jag får SU denied i terminalen? samt har tagit bort Visionary etc.
    Jag har en Telia Desire HD. Någon med stock som kan säga vad du har för basbandsversion etc.?

Kan jag ha gjort något fel under rooten som gör att SIM-kortet inte fungerar i min mobil? Jag var inte helt säker på mitt goldcard, men det används väl bara för att få tillgång till att kunna köra vissa kommandon/roota? Mitt sim-kort fungerar i andra mobiler.

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag tror att det är bättre om du ställer den frågan i Desire HD forumet..

Men om inget har förändrats sen jag fick min HTC Magic så ska du kunna ladda ner original romen från HTCs sida o flasha in den... Om du inte lagt in någon custom rom utan bara rootat så finns det sätt att ta bort root på...

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Att skapa 3 olika trådar är INTE ok.
    låser samtliga trådar, nästa gång ställer du EN fråga i rätt forumdel

spjerne gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.