Hjälp mot knastrigt, brusigt, lågt och ekande ljud?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Jojo0137, 9 dec 2010.

1. Jojo0137

Jojo0137 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undrar om någon mer än jag upplevt problem med knaster, brus och eko under samtal. Jag hör det själv men även de jag pratar med klagar över ett enormt eko. Någon som vet vad det kan bero på och som har tips om åtgärd?!

Undrar också om samtal som antingen bryts helt och hållet, eller där jag hör den jag pratar med medan samtalsparten inte kan höra mig. Det beror inte på att jag kommit åt knappen för att stänga av micken. Ber om hjälp även här

Har också en fråga kring inkommande samtal där jag aldrig får höra ringsignalen utan hör först då meddelandesignalen plingar för samtal i röstbrevlådan. Telefonen har legat på laddning vid samtliga av dessa tillfällen, men ljudet har varit på...och jag har fått samtal under laddning tidigare då ringsignalen hörts.

Tacksam för hjälp...är trött på struuuul!!!

2. NixZt0rm

NixZt0rm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Några jag pratat med upplever också ett eko, alltså att dom hör sig själva x10 :P
    Iom att det finns två lurar med samma problem lär det finnas några till, och kanske också en lösning för detta mysterium.

3. Jojo0137

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hoppas det!!!! Och hoppas att nån vänlig själ skulle vilja delge mig det, för det är så fruktansvärt irriterande att försöka föra samtal där man hör en fördröjd repris på sig själv hela tiden!!!

4. BatMax

BatMax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min lur idag & det var extremt knaster så skickat tillbaka den :(
    Men eko var inget jag märkte av.

5. lcd

lcd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hörde faktiskt det du beskriver för första gången igår . Så otroligt irriterande att höra sig själv upprepa det man just sagt, kommer att lämna in luren om detta fortsätter . :/

6. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

Eko och liknande effekter har jag upplevt en gång när jag surrade med farsan, blev tvungen ändra till högtalarläge för att problemet skulle försvinna. Vet ej varför detta uppstod och vad som var orsaken till det men det var riktigt störande och gjorde det svårt hålla ett telefonsamtal.

/ Magnus

7. Night

Night Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Flera jag har pratat med mig i telefonen säger att jag har ofta ett eko, och att volymen far upp och ner särskilt ljud runtomkring blir jättehögt. Jag har dock inte upplevt eko i min ände.

Ett annat problem jag har upplevt är att flera gånger har jag fått meddelande (sms, telia) att någon har försökt ringt, men inte kommit fram. Även fast jag har haft mottagning. Funderar på att lämna in, eller?

8. LaWendel89

LaWendel89 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon knastrar, brusar och lever fan när man pratar i den via den inre högtalaren. Ett MYCKET irriterande fel som jag antar inte ska existera på en telefon som flertalet personer annars rosar för bra samtalskvalité. Om någon har lösning på detta så är jag mycket tacksam för svar

9. bergmanman

bergmanman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro 12/256

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro 12/256
    ROM:
    Stock
    Info:
    Primärtelefon
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro 12/256
    ROM:
    Stock
    Info:
    Sekundärtelefon
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S8
    ROM:
    Stock
    Info:
    Monterat på motorcykeln för GPS
    Även jag har stött på problemet. Ibland säger dom ätt det ekar, ibland att det låter som om jag sitter och kör bil med rutan nervevad ruta och ibland hör jag mig själv i högtalare.

Väldigt udda och irriterande när telefonen ändå kostar 5500kr. Problemet avhjälpes oftast att ringa upp igen.

10. Jojo0137

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma här! Får ingen ringsignal utan hör först smsplinget när de talat in ngt hos röstbrevlådan...trots täckning!

11. NixZt0rm

NixZt0rm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

12. Vaargen77

Vaargen77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nixztorm, kan du berättade mer om det där?

Min började dista i den inre högtalaren för nån vecka sen å mycket så jag nästan inte hör vad den jag pratar med säger.

13. androidi

androidi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung Galaxy A53

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy A53
    Jag hade liknande problem tills jag sänkte volymen som stod på 100.

14. Vaargen77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

15. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Ladda hem den filen, för över den till SD kortet. Stäng av telefonen. Tryck in volymknappen neråt på sidan och håll den så samtidigt som du trycker på powerknappen i överkant.Släpp knapperna när bilden kommer låt den bli klar och då tryck på volymknappen på sidan till du hamnar på "Recovery"
    Tryck en gång på powerknappen och då känner man att luren rister till, låt den bli klar.
    Nu väljer man i den gröna listan där alternativet "installera zip ifrån sdkort" och sedan välj zipfilen.
    när det står att detta är klart, välj boota om den i den gröna listan.
    Sen kan det ta några minuter innan den startar (lugn det tar en stund) så klart.

Vaargen77 gillar detta.
  16. Vaargen77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för beskrivningen :)

Tyvärr stötte jag på problem. Jag kom in i menyn som du beskrev, klickade ner till "recovery" och tryckte på powerknappen. Allt som hände då var att det dök upp en liten bild av en telefon med en röd triangel framför med ett utropstecken i.
    Sen gick det inte att göra nåt så jag fick ta ur batteriet och starta om. Har provat detta flera gånger.

Gör jag fel, har jag missat nåt?

17. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Från första början beskrivs det i en guide att man ska trycka volymknapp ned.
    Men det har inte fungerat, utan volymknapp uppåt + Power.

Därefter kommer du vidare till en meny med grön text.

Men triangeln visas, finns endast om telefonen är orootad. Vilket som betyder att du ej kan installera .zip fil från sd kortet.
    Även om du kommer förbi skylten med dessa knapptryckningar skall du absolut inte trycka på "apply update.zip", om du råkar göra detta är det "game over", även om du har en rootad telefon.

Om du fortfarande vill installera .zip filen bör du roota telefonen vilket som är en snabb och lätt procedur, men det är endast möjligt om du inte har uppdaterat till Adroid fryo - 2.2.

PS: Inte tänkte jag på det innan idag att du eventuellt hade en orootad lur? Jag bara svarade på din fråga rent automatiskt.Jag är så van vid att jag kan göra nästan vad jag vill med min.

Last edited: 7 mar 2011
  18. Vaargen77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, så det var inte så "bara" då :(

Har ej rootat min telefon och är inte så sugen på att ge mig in på det heller. Tyvärr utgår de flesta på detta forum att man har rootat den.

Är väl bara att lämna in den istället då kanske.

19. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag vill inte svara på den frågan,he he.Eftersom jag personligen är enormt "Kluven" att skicka min lur till den service stationen om den går sönder.
    Vet inte vad jag gör om jag blir tvungen? Ringer HTC och skickar den till England eller nåt?