Hjälp och frågor om att flasha

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Zee, 25 aug 2011.

1. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har läst guiden här på forumet ( https://swedroid.se/forum/20041-root-guide-v3-2-root-unroot-amoled-slcd-rom-lista-a2sd-faq.html ) och även ( HTC Desire - [GUIDE] Rootin & Flashing ROM ) men har dock lite frågor som ni kanske kan hjälpa mig med. Kör stock Sense Froyo f.t.

1. Vad är HBOOT??

2. Jag har redan root-access via Unrevoked. Behöll S-On dock. Är det bra om man överväger Defrost, Oxygen eller Cyanogenmod 7? Lite oklart vad S-ON/S-OFF faktiskt gör. Om man vill slå av S-on, kör man om root-processen med unrevoked men tickar för den där menyn, eller behöver man göra på något annat sätt?

3. Ett av de starkare motiven till att flasha är att få mer internminne för appar. Kan jag göra detta via ROM Manager utan att flasha om?

4. Sense är jag inte speciellt intresserad av, utan byter detta mot ett ROM med mer int-minne, bättre prestanda, osv. Dock vill jag inte tappa någon funktionalitet som finns i Froyo. Är det något dessa senaste ROM INTE har som finns i Sense Froyo (bortsett Sense-funktionerna)?

5. Eftersom min nallle redan är rootad, är den största risken för att inte bricka nallen passerad? Detta är eg. det som skrämmer mig mest med att flasha. Vill INTE bricka den. Är det vanligt?

Tack på förhand för hjälpen.

/N00b :teeth:

Last edited: 25 aug 2011
  2. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

6. En sak som jag faktiskt gillar med HTCs Froyo är deras tangentbord, dess T9 och GUI:t i sig. Finns det liknande tangentbord eller är de som följer med Defrost och CM7 bättre?

3. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

4. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Har flashat in CM7.1RC1, allt verkar funka än så länge..

5. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

1. När man byter hboot partitionerar man om internminnet. Stock-ROM tar mycket plats, så när du flashar CM7 har du lite över på den partitionen, när du ändrar hboot tar du det extra utrymmet och använder det till något vettigt, som till att installera apps på.
    För att göra detta behöver man först s-off

2. Sist jag kollade fungerade bara unrevokeds s-off-metod för amerikanska Desires. För att skaffa s-off, se alpharev.nl

3. Se övre svar.

4. Inte vad jag kan tänka mig. Det är snarare så att Sense saknar funktioner som roms inte har.

5. Nej, det är inte vanligt att telefonen brickas. Ja, den farliga biten är över.
    Det kommer några farliga sekunder när man skaffar s-off, men det är allt du kan ha framför dig. Om du någonsin får problem med att mobilen inte startar utan att ha gjort något sånt, går det alltid att fixa det. Så du behöver inte få panik när den plötsligt inte startar ;)

6. [MOD] HTC_IME (8th June) v27: Small fix - xda-developers

Last edited: 26 aug 2011