Hjälp och tips på androidlur att köpa i USA? Vad tänka på?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av lono, 21 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Min bror ska dit och funderade på att ev köpa något där(dollar låg och elektronik billigt där).

1. Men vad ska man tänka på om man köper lur där?

2. Har ni tips på något under 3k, inte för dyr då jag antar att garanti och sånt är att glömma, som funkar i Sverige. Gärna med utdragbart tangentbord.

3. Eller någon site där man kan kolla priser. En Motorola Defy borde väl vara ganska billig där?

Last edited: 21 mar 2011
  2. LocoPaco

LocoPaco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Gear S3 Classic
    http://www.pricegrabber.com/ torde var siten du letar efter :)

Dock så bör du vara uppmärksam på vilka gsm-band som telefonen stödjer och framförallt så får du ju ha i åtanke att laddaren som följer med bara duger till dörrstopp och tillhygge vid dammråttsjakt, så glöm inte att du får lägga på kostnaden för en 230v laddare till priset på telefonen.

Last edited: 21 mar 2011
    lono gillar detta.
  3. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Eller köpa en reseadapter? ;)

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Flyttad till köpråd

5. LocoPaco

LocoPaco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Gear S3 Classic
    Sant, då gäller det ju att laddaren är speccad för 100 - 240v (borde ju iofs vara liten risk för att den inte ska vara det) annars är det självklart som du säger. :o

6. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tackar! Den där siten såg perfekt ut! Kan jag kolla lite annan elektronik också som laptops, sd-minne, hårddiskar etc med.

Vad det gäller laddare så har jag sjukt många adaptrar hemma. Och är det inte standard på alla androidlurar att funka med vilken usbladdare som helst nu? Eller gäller det bara i europa(väl ett EU-direktiv) och telefoner som säljs här?

Och ingen som har några tips på mellanklasslur med bättre hårdvara än blade(som jag har nu) och ev ett tangentbord?

Dålig koll på frekvenserna, vilka är det som jag ska kolla efter som man kan använda i Sverige?

7. AVR4000

AVR4000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Det jag kan saga direkt ar att lurar har borta i staterna dels ar hart brandade, dels ofta specialgjorda for en specifik operator. Vissa mer eller mindre standardiserade produkter finns dock.

De enda alternativen som kan fungera i Europa ar AT&Ts och T-Mobiles modeller - kolla frekvenserna dock. Verizon har vissa s.k "globala" modeller men det sortimentet ar ganska begransat.

I vilket fall som helst kraver lurarna bade upplasning och unbranding samt att man sakerstaller att de har ratt frekvensband. Annars blir det en otrevlig overraskning nar man kommer tillbaka.

Overlag maste jag saga att det knappast finns nagon anledning att kopa en nalle har i USA for att transportera till Europa. Bade operatorslasning och branding samt frekvensbandsproblematiken talar emot. De modeller som overlag finns har gar att kopa i EU utan problem, det ror sig mest om USA-versioner av globala nallar. T.ex finns Desire HD att fa tag pa som AT&T Inspire 4G.

Det gar dock att kopa europeiska modeller har i vissa butiker, dels den lankade Pricegrabber listar dem, dels finns det en butik kallad MobileCityOnline som saljer dem. Det ror sig da om importerade nallar som saljs med europeiska laddare.

Priserna pa dessa ar dock hogre an for "amerikanska" modeller i vissa fall.

Saledes:

1. Kolla frekvenserna.
    2. Kolla mojligheterna till unbranding och upplasning.
    3. Rakna in ny laddare.

Dock hade jag rent ut sagt rekommenderat kop av en telefon i nagot europeiskt land istallet. Annars kan du kolla en importerad nalle i staterna men fragan ar om det ar vart priset, nallen har ju da blivit importerad fran Europa eller Asien, intullad etc i USA och mitt intryck ar att priserna pa dessa inte ar sensationella jamfort med att kopa nalle inom EU.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.