HJÄLP och tips till Android!

Discussion in 'Frågor och support' started by macko_p, Nov 21, 2010.

1. macko_p

macko_p Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Hej
    På er alla är ganska nybörjare på android och har haft ett antal telefoner
    och har nu hittat min mobil som är kanon SE X10 och ska nu vara lite mer seriös med program osv
    Denna telefon men vill ha lite ord förklarade och hur typ dom funkar för att det ska underlätta för mej att lägga in program och spel?
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Widgert=laddar man ner något från app store då är det bara sånt som hamnar barapå hem skärmen?
    Program=?
    Appar=?

sedan hur man skapar mappar i hem meny med program och spel i och man inte får ex
    top gear spelet i mappen oc inte fårh en kopia på spelet top gear på något annat ställe i mobilen i mobilen också
    så att man bara får bara får spelet i mappen
    Finns ju några som ska vara lustiga på min bekostnad det bjuder jag på
    PS..letar febrilt efter den klockan som finns på HTC mobilerna i start meny
    MEN ÄR TACKSAM FÖR ALL HJÄLP

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Först så är det nog inte bara jag som tycker detta inlägg var svårt att läsa men ska ändå försöka svara på de frågor du har.

Widgets och appar laddas alla ner från Market (eller någon av de andra vägarna som finns). Appar lägger sig under den så kallade app drawern (lådan där alla applikationer och spel lägger sig med en ikon). Många av de appar som man installerar har en tillhörande widget (som enbart kan användas på en av hemskärmarna (skrivborden, långtryck på en tom yta på en av hemskärmarna och välj sedan widgets från menyn som poppar upp).

I hem menyn så kan du inte skapa kataloger utan launchern måste ha stöd för det. Mig veterligen så kan enbart Tag Home launchern något sådant idag (har inte sett den featuren i någon annan launcher).

HTC klockan kan vi inte installera rakt av då den kräver HTC's egna framework (en del av mjukvaran i mobilen). Kika dock på Fancy widgets som är gratis eller Beautiful Widgets (betal).

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Flyttar tråd