(Hjälp önskas) Fel vid uppdatering = svart skärm

Diskussion i 'Samsung' startad av MrSister, 1 sept 2011.

  1. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Har just försökt uppdatera plattan med en Samsung uppdatering och hamnat i läge med "svart skärm" vi uppstart men kommer in i både "recovery" och "download mode". (det blir tydligen så på rootade plattor)

    Fråga till forumet > hur återställer jag bäst plattan? Har inte gjort någon backup och har ingen firmware image/zip på plattan?

    Bör jag köra KIES (download mode antar jag) eller dra över en zip image via usb? Om Image, länk till zip skulle uppskattas mycket (har en 32 Gb tab utan 3G inköpt i USA).

    Jag gör inget förräns jag jag lyssnat på er, många här på forumet har garanterat mer erfarenhet med detta än jag.

    Har ClockworkMod Recovery v4.0.0.4 på plattan.

    Tack på förhand från en med just nu icke bootande platta
     
  2. maba

    maba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Testa rensa dalvik cache i CWM. Om inte detta hjälper får du nog wipea data. Då försvinner installerade program/inställningar, men inget du själv sparat på det interna minnet.
     
  3. samich

    samich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Satan, min slocknade precis...höll på att ladda ner/installera tv24 när den låste sig för att sedan svartna.
    Trodde att det var battstatusen som visade fel fast den stod på 33% kvar. Kör fortfarande på första laddningen så tänkte det var felkalibrerat med battstatusen.
    Kan det vara någon uppdatering som installerades automatiskt vilket sänkte Taben?

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
    Edit, har inte rootat...
     
  4. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Märklig. Nu kickade den igång, fick en annan uppstart än jag är van vid, med en stor Android robot i mitten av skärmen och typ en kommandoprompt längst upp till vänster med något om bootloader. Inte vanliga menyn med Recovery eller Download. Power + Vol-, sedan gick plattan förbi "samsung galaxy tab 10.1" loggan och kom till "uppstartsfilmen". Väl inne i HC så kom det en skylt att den inte lyckats ladda ner uppdatering. Mystich...

    Ingen aning vad jag gjorde - men vad gör det om 100 år!
    Well, tack för hjälpen iaf maba & lycka till samich.
     
  5. maba

    maba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Har den inte hoppat igång igen? Om inte håll in powerknappen i minst sju sekunder.