HJÄLP! ominstallerade samsung galaxy s3 men glömde backup för viktiga filer!

Diskussion i 'Allmänt' startad av reko_45, 3 feb 2014.

1. reko_45

reko_45 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag gjorde ett gigantiskt misstag idag och ominstallerade min samsung galaxy s3 utan att säkerhets kopiera viktiga filer från telefonen.

det är röstinspelningar som sparades på telefonen (hade inget sd kort i) och jag behöver verkligen ha tillbaka dem!

går detta att genomföra!?!? har kollat vissa grejer gällande "rooting" men jag är väldigt grön inom detta område.

Snälla hjälp mig ur denna kris!

och btw...mitt första inlägg...sorry om jag postat i fel tråd...har hjärtpuls 250....

2. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 210
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det blir nog svårt. Även om du kanske lyckas hitta något enligt länkad metod ovan så är det inte säkert att det går att rädda något eller allt du hade. Har lyckats på PC ibland men det är ju en mycket enklare historia. Fast bara någon enstaka gång som sagt.

För att förstora dina chanser, lägg absolut inte in något nytt på det interna minnet för då skrivs det gamla säkerligen över och är lost forever. Risken för det är dock väldigt stor ändå.

Lycka till.

Sent from my Z Ultra

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag använde det här programmet på ett minneskort (dock externt) som hade blivit korrupt och lyckades återställa en hel del filer. Dock fick de andra namn än de hade innan kortet blev korrupt men själva filerna var det inga fel på. http://www.cgsecurity.org/. Jag tror jag använde TestDisk och följde ungefär proceduren som beskrivs här: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step. Observera som sagt att det gällde ett korrupt minneskort, men det kanske funkar med borttagna filer också.

Edit: och som redan har sagts i tråden: använd telefonen så lite som möjligt och spara och ta inte bort filer på minnet.

5. ralle

ralle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Jag har räddat filer med ett progra som jag TROR heter Power data Recovery, antagligen nåt liknande som lassekongo beskriver ovan.
    Även här ett minneskort, men om det går att ansluta telefonen med usb och få det interna minnet som en USB-disk (vet inte om det går) så borde det fungera.

Jag har gjort detta med ett minneskort som följde med en kamera jag köpt begagnad på Blocket, det kortet var formaterat många gånger, men oj vad det dök upp en massa bilder på folk jag aldrig sett!

Men, som andra redan sagt, använd inte minnet alls innan du provat!