HJÄLP! Problem efter installation av cynagogenmod 6 rc3 + rommanager

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av bjerkhoel, 23 augusti 2010.

1. bjerkhoel

bjerkhoel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fått lite smått panik nu, har installerat cynagogenmod rc3 via rommanager (laddade även ner den via rommmanager). Installerades felfritt vad jag märkte (har gjort en backup också). Problemet är att när jag bootar telefonen fastnar den. Det ända som syns på skärmen är en animation där det är en bild på en android, en cirkelformadpil runt samt så står det cynagogen mod

VAD SKA JAG GÖRA? :(

2. Droid110

Droid110 Guest

Har du inte gjort en nandroid backup innan du flashade nya rommen?? Om inte så är du rätt screwed tyvärr :(.. Det du får göra om du inte har en backup är att gå in i recovery, köra en wipe på allt förutom minneskortet och installera om rommen :(..

3. bjerkhoel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trodde att det räckte med att göra en backup i rommanager? :(

Hur gör man detta?

4. Droid110

Droid110 Guest

Hmm, om du gjorde en backup i rom manager så kanske det finns hopp. Kolla på den här länken så står det hur man går tillväga för att backupa/återställa. Wipe finns på samma ställe som det där.

5. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

En grej som kan vara värd att veta; Om det inte finns en Custom Recovery inlagd som "fastnar" (jag har undersökt lite för en vecka eller två sedan om att det kan vara problem att komma åt Recoveryn när man startar om telefonen om man använt RomManager för att flasha), _kan_ du bli tvungen att låsa upp bootloadern.

Jag tror inte att det är något du behöver kika på just nu, men om det verkar ha skitit sig rejält är det möjligt att det blir din enda utväg.

En wipe först (genom den recovery du kommer åt, spelar ingen roll vilken) kan ju hjälpa till att få igång ROMen du installerat iaf. Sen får man gå därifrån och ta reda på Recovery, se om den går att använda sig av för att lägga in en ny ROM, osv...

6. bjerkhoel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade backupen och lyckades få tillbaka den så allt fungerar nu :D tack för hjälpen!

Hur som helst, vet någon vad jag gjorde för fel för att det blev så här? Måste man verkligen wipea telefonen när man installerar en ny rom? Första gången jag ens försökte installera en customrom (har aldrig vågat men med rommanager trodde jag det var nästintill omöjligt att misslyckas, men tydligen inte...

7. Droid110

Droid110 Guest

Det kan bli så ibland. När jag flashar om en rom så kör jag alltid en nandroid+titanium backup och sen en wipe på det. Då vet jag alltid att det fungerar och man slipper oroa sig om framtida problem..

8. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Man är inte körd bara för att man inte tagit en Nandroidbackup. Så länge den inte är brickad är det bara lägga in en ny rom. Att bricka en nexus går ju princip bara att gör vid radiouppdate.

9. bjerkhoel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Va bra att veta! Nu har jag dessutom lärt mig att det heter cyanogen !

Vad är för- och nackdelarna med cm6 rc3 och vanliga stock froyo på nexusen?