Hjälp! Problem med skal från HTC hub

Discussion in 'Desire Z' started by GingerZelda, Jul 20, 2011.

1. GingerZelda

GingerZelda Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej allihopa! Jag är ny här, jag registrerade mig alldeles nyss bara för att få veta om flera har samma problem med htc hub (och kanske få hjälp med det).

Ett problem uppstod igår när jag uppdaterade till android 2.3.3. Jag hade "Minnen" som skal då jag uppdaterade och, när uppdateringen var klar, fick jag "htc" standardskal så jag gick in på htc hub -hämta fler och laddade ner "Minnen" igen. MEN, trots att det står den gröna symbolen (att den har laddats ner) på själva skalet så kan jag ändå inte se skalet när jag trycker på "gå till" och då kan jag inte välja det och använda det! De andra (t.o.m. det lila) verkar fungera (både att ladda ner och använda) jag verkar ha problem BARA med "Minnen", vilket är det enda jag vill ha! :cry:

Någon annan som har samma problem? Och någon som vet hur jag kan lösa problemet?
    Tack på förhand

2. Dracoth

Dracoth Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

3. GingerZelda

MINA ENHETER

4. Dracoth

MINA ENHETER

Ja det går att att ladda ned och installera utan att behöva ändra något. Den behöver knappast någon behörighet så du kan vara lugn. Grejen med det nya htc sense till DZ och DHD är ju trots allt att man kan göra egna eller ladda ner nya skal till sin telefon. Finns betydligt fler skal där ute om du vill ha andra ;)

GingerZelda likes this.
  5. GingerZelda

MINA ENHETER

Efter lite research har jag fattat (hoppas jag!) att jag behöver en app för att kunna installera .apk, eller? :) Och efter att ha installerat appen så kan jag ladda ner "Minnen" från din länk, eller hur? Sedan om jag lyckas... tja, det är en annan sak... :D

Hmm efter det du skrev då undrar jag: finns det alltså FLERA skal förutom de som finns via hub? (UTAN att behöva hålla på med ROM eller liknande). Jag tycket att det är lite begrensat med skins.. :(

Glömde: TACK så mycket för ditt svar!

6. Dracoth

MINA ENHETER

Oh visst ja, glömde att det inte kom med en mappbläddrare i stock.

https://market.android.com/details?id=com.estrongs.android.popES File explorer
    Den här rekommenderar jag.
    Du tar en app (.apk är filen som installerar appen/skalet) och sparar på minneskortet och sen är det bara att klicka på .apk filen med hjälp av ES fileexplorer för att köra igång ;)

Fler skal hittar du här:
    [SKIN][Tutorial][04.07.2011] Skins for HTC Sense 2.0 roms & Framework mods. - xda-developers

Om det inte funkar pga du har gingerbread 2.3.3 (Det senaste uppdateringen alltså): Kolla in då på dessa
    [SKIN][04.07.2011] Skins for HTC Sense 2.1 roms - xda-developers

Registrera dig på XDA så får du en fin överblick över alla skal ;D
    Man måste registrera för att se alla bilder lol

Det krävs inge root lr något det är bara att köra på ;D

Last edited: Jul 20, 2011
  7. GingerZelda

MINA ENHETER

Alltså nu blir jag dumförklarad men jag lyckas inte med det här :/
    Jag har installerat File Explorer (häftig grej det där!) och har hittar "Minnen" som jag hade laddat ner tidigare idag. Jag har klickat på den och den installerades men sedan när jag går till skal-menyn så har jag samma problem, att den inte syns... Eller hittar jag skalet någon annanstans nu? :( *känner mig dum*

8. Dracoth

MINA ENHETER

Hmm skumt. Borde finnas där, har du försökt ta ned andra skal från XDA?
    Ska kolla runt om jag hittar en nyare version av "Minnen"

9. GingerZelda

MINA ENHETER

Tjohoo då är det inte jag som är handikappad? :D haha
    Det som är skumt är att när installationen är klar så kan man bara trycka på "färdig", det går inte att trycka på "öppna"...

Andra skal har jag inte försökt med, med tanke på att jag inte ens lyckades med det här... :D

10. Dracoth

MINA ENHETER

mm efter du har installerat så ska det stå färdigt och då borde den finnas på valmenyn.
    Har du uppdaterat till gingerbread? Det är kanske därför, skalen kanske inte har blivit uppdaterade för Sense 2.1. Isåfall rekommenderar jag dig att installera andra skal från xda så länge tills de har blivit uppdaterade.

Borde kanske inte ta sålänge på tanke Desire HD har haft gingerbread ett bra tag och skillnaden mellan oss och deras är att vi har landskapsläge som extra bonus ;)

11. GingerZelda

MINA ENHETER

Telefonen uppdaterades igår kväll med Android 2.3.3 och som jag skrev tidigare så ser jag det nya lila skalet (Purpurpassion) men mitt skal (Minnen) som jag hade när jag uppdaterade bara försvann :(

Har du uppdaterat till Gingerbread? Om du har, vilka skal ser du?
    Och ska de uppdatera Sense också?

12. Dracoth

MINA ENHETER

Men då är jag säker på att "Minnen" inte har uppdaterat till det nya sense 2.1 än.
    Jag har tyvärr inte Stock ROM xD jag har rootad och bytt bort från HTC Sense :teeth: så jag kan tyvärr inte kolla ;/

13. GingerZelda

MINA ENHETER

Öööh okeeej. Jag fattade typ inget du just sa men okej. :D
    Jag kanske kommer att "plåga" dig igen imorgon när jag ska kolla på flera skal ;)
    TACK så mycket för hjälpen!!!

14. Dracoth

MINA ENHETER

Äsch jag tror du kommer klara dig fint ;) Annars är jag alltid kvar här ^_^ och flera hjälpsamma personer också

15. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar för mig. Och jag har oxå Gingerbread . men först såg ja den inte när jag hade "list" format . så inne på skal tryckte jag på Meny knappen och tog panel. så dök den upp där :D