HJÄLP - ROM-flashning misslyckad - fastnat på HTC-logga (Wildfire)

Diskussion i 'Allmänt' startad av gurral, 9 dec 2010.

1. gurral

gurral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Herregud, känns som jag har förstört min telefon (har jag det?)

Jag rootade min telefon idag, och det verkade lyckas. När jag sedan skulle installera Openfire 2.3 till telefonen (Wildfire) så glömde jag ju såklart att "wipa" innan, och nu när jag rebootade kommer jag ju bara till HTC-skärmen. Ryckte ur batteriet, satte in igen och gick in på restore-menyn där jag wipade och gjorde "clear storage" etc., men sen vet jag inte vad jag ska göra?

Snabb hjälp uppskattas!

2. concorde

concorde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Flasha en gång till så löser det sig nog :).

3. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Denna tråd ligger i fel forumdel.
    Den skall ligga här i HTC Wildfire delen av forumet!

4. gurral

gurral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jo, men jag verkar ha återställt sd-kortet till fabriksstandard och därför finns inte romen kvar på SD-kortet... Jag kan inte heller få datorn att känna av telefonen.

Patric: oj då, där ska den såklart ligga.

5. concorde

concorde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns en funktion recovery menyn som du måste aktivera först, typ mount SD eller något liknande. Då kan du lägga över filer till minneskortet från datorn och göra om det.

6. gurral

gurral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

sätter i sladden mellan dator och mobil, men lyckas inte få datorn att känna av mobilen. har satt på mount-sd nu. Vad sjutton ska jag göra? Känns hemskt.

7. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Inget är fel så du kan lugna dig, ska gå att lösa genom att du för över en ROM-fil till minneskortet och flashar om bara.

Frågan är hur du ska få över ROM:en. Du kan som sagt göra det via att mounta kortet med hjälp av recovery. Säker på att datorn inte känner av det? Drivrutiner kan behövas så testa installera Android SDK (Googla om du inte vet hur).

Om inte det funkar (vilket det borde) kan du också göra det genom att stoppa in minneskortet i en kortläsare, eller annan enhet bara (MP3-spelare, "vanlig" mobil och så vidare) så länge du får över ROM-filen till minneskortet.

8. gurral

gurral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

ska installera Android SDK nu så får vi se... Mobilen kommer upp som en flyttbar disk men när man klickar på den står det bara "Sätt i en Flyttbar disk"

9. gurral

gurral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

En fråga, ska /sd-ext mountas också? det går nämligen inte. står "Error mounting SDEXT!" då. mount /sdcard funkar däremot. Dock lyckas jag fortfarande inte få datorn och mobilen att kommunicera.

EDIT:
    Asså allvarligt, det går bara emot mig ikväll. Datorn fattar varken att jag sätter i mobilen eller när jag sätter SD-kortet i kortläsaren ja just upptäckte att datorn hade. gaaaaaaah ska man behöva klara sig utan mobil imorgon...

Last edited: 9 dec 2010
  10. gurral

gurral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

ingen som kan hjälpa? Har försökt sätta SD-kortet i två Sony Ericsson-mobiler men platsen för minneskorten där är för tjock för att den ska passa...

11. gurral

gurral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det har löst sig. Lyckades till slut få över ROMen till SD-kortet och kunde därifrån bara flasha igen. Tack för hjälpen! Mod kan låsa om denne vill.

12. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    @PatricLamu
    Om man inte får sin telefon att fungera efter nåt sånt här, så är goda råd dyra, och då vill man snabbt ha löst problemet.
    Och då kan de bli så att man satsar på att få allas uppmärksamhet genom att lägga tråden i "Android".

@gurral, nu är du en kunskap rikare ;D. Om du skulle råka ut för endless bootloop nån mer gång, så är det "wipe data/factory reset" du ska trycka på, inte clear storage. :)